השוק

מנהל ההשקעות הראשי של מיטב: "הבורסה בביצועי חסר; המחירים בארה"ב גבוהים"

גיא מני, מנהל ההשקעות הראשי במיטב אומר בשיחה עם ice שהבורסה המקומית סובלת מביצועי חסר (מהסיבות הברורות) ביחס לשאר השווקים בעולם; מה הוא חושב על המחירים בארה"ב | ראיון
ניצן כהן |  2
גיא מני, מנהל ההשקעות הראשי במיטב דש (צילום יח"צ)
גיא מני, מנהל ההשקעות הראשי של מיטב אומר בשיחה עם ice שהבורסה בתל אביב סובלת מביצועי חסר ביחס לעולם והמחירים בארה"ב גבוהים. מני למעשה מתכתב בדברים שהוא אומר, עם קונצנזוס התחזיות בשוק ההון לפיו החזרת החטופים, סיום המלחמה והסדרת גבול הצפון, עשויים להביא ל"סגירת פערים של הבורסה בתל אביב מול חו"ל".
"אם מסתכלים על השוק המקומי, הוא כמובן סובל מהבעיות שאנחנו מכירים. אם זו המלחמה והגירעון המשמעותי, הוצאות ביטחוניות גבוהות ועלייה פרמננטית בתקציב הביטחון. כל זה הוביל את התשואות לעלות בחלקים הבינוניים. החשש הוא שהגירעון יהיה מעל 7% השנה ויותר לכיוון ה-8% ויש נעלם לאן נגיע ב-2025.
"צריך גם לראות את ההתפתחויות בחזית הצפונית. כל חוסר הוודאות הזה מביא לכך ששוק המניות בישראל סובל מביצועי חסר משמעותיים מול השווקים בחו"ל".
עדיין היו עליות בתל אביב.
"בעיקר מה שעלה בצורה משמעותית זה מניות שמחויבות לעולם הטכנולוגיה כמו קמטק ונובה שקשורות לשווקים הבינלאומיים והן עשו מהלך משמעותי. מניות בודדות עשו מהלך משמעותי מתחילת השנה ונתנו תמיכה לשוק ואני מדבר על מניות כמו טבע, נובה, קמטק וטאואר. מרבית המניות האחרות בישראל רשמו ירידות שערים בניגוד למגמה העולמית ועל רקע החולשה של בישראל".
בארה"ב השוק לא יקר מידיי?
"השוק בארה"ב לא זול. המכפילים היום סביב ה-21 והשוק מצפה כל הזמן שהמניות הגדולות ירוויחו מהנהירה של החברות ליישם את ה-AI בחברות שלהם וזה אומר כמובן, ובמידה נראה פיספוס בתחזיות של הגדולות - יהיה מימוש ויש סיכוי גבוה לכך. וזה יהיה מימוש בריא במניות בטכנולוגיה ואני כן חושב שהמימוש הזה המימוש הזה הולך ומתקרב. בעיקר אם לא נראה הורדות ריבית.
"עוד אינדיקטור שיכול להביא למסקנה הזו הוא שמחירי הסחורות עולים וגם מחירי הנפט עולים בגלל המצב הגיאו-פוליטי ואני חושב שנראה כאן סיכון גדול. אני חושב שאם יגיעו להסכם לשחרור החטופים והסדרה מול לבנון, מחירי הנפט יתקנו והשוק המקומי יעשה ריבאונד".
תגיד, המצב לא נוח למנהלי השקעות בגודל שלך, כשהתשואות בארה"ב מעל ה-4%?
"תשואות של 4.3% דולרי, זה אומר שאחרי גידור התשואה היא 2% ומשהו אחוז אז זה לא אטרקטיבי ולכן אני לא מסכים עם הנחת העבודה שלך".
מה אתה חושב על הבנקים בישראל?
"הבנקם - לטווח ארוך זו אחת ההמלצות שלנו. הם מתייעלים כל הזמן והם עם תשואה על ההון  דו-ספרתית והם ימשיכו לעשות תשואה דו-ספרתית בטווחים של 12% ל-15% אבל זה אם לא נראה מיתון. תזכור, הבנקים נסחרים היום ביחס של 0.85 על ההון אז מבחינתי החזקה בהם היא אטרקטיבית".
אנחנו עוד לא רואים את הבנקים פורצים, אלא המניות שלהם מדשדשות פחות או יותר.
"אחת הסיבות שהתשואה בבנקים לא גבוהה זה בגלל החששות ממלחמה בצפון. החזית הצפונית תהיה משמעותית יותר. צריך לזכור שגם יציאה של משקיעים זרים שישראל לא מעניינת אותם כרגע, מימשו בנקים כי זו הדרך הכי קלה לצאת מישראל. אני מאמין שהשוק המקומי בכלל מפגר אחרי העולם".
הרבה מוסדיים גדולים קוראים לכסף חזרה לארץ. איפה אתה עומד?
"אנחנו הרבה יותר זהירים ואנחנו רוצים לדעת לאן כל העסק של המלחמה הולך. אם הבלגן של המשפטי חוזר וכן הלאה. ולכן אנחנו בגישה זהירה לגבי ישראל. כרגע אנחנו מוטי חו"ל וננסה להבין לאן ישראל הולכת כדי לקבל החלטות גדולות יותר". 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האמא של כל הבועות
    האמיתי 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואולי שם סופר מנופח וכאן יקר
    סגור
  • כאן לא יקר, זה בדיוק העניין.
    בן 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ת"א35 נמצא בערכים נמוכים באופן מגוחך.
    סגור