השוק

"אל תגדילו את ההשקעה באג"ח הקונצרני. מסירים את ההמלצה מצמודי המדד"

בלאומי שוקי הון מזהירים היום את המשקיעים מפני הגדלת החשיפה לאג"ח הקונצרני, כשבמקביל הם מורידים את ההמלצה לחשיפת יתר לאג"ח צמוד המדד
ניצן כהן | 
דודי רזניק (צילום יחצ לאומי)
גיל בפמן הכלכלן הראשי של  בנק לאומי ודודי רזניק מנהל תחום ריביות בלאומי שוקי הון ממליצים היום למשקיעים של הבנק שלא להגדיל את החשיפה לאג"ח קונצרני כשבמקביל הם מורידים את ההמלצה לחשיפת יתר לאג"ח צמוד המדד.
"מגמה חיובית נרשמה רוחבית בכל השוק (שוק האג"ח הקונצרני, נ"כ. מדדי התל בונד לסוגיהם בולטים מראשית השנה בביצועים עודפים ביחס למדדי האג"ח הממשלתי כך שמדד האג"ח הקונצרני הכללי עולה ב 2.1% לעומת ירידה של 1.6% במדד האג"ח הממשלתי הכללי. ככל הנראה מדובר בתולדה של המח"מ הארוך יותר באפיק הממשלתי לצד העלייה החדה בגיוסים לצורך מימון הגרעון הממשלתי.
"שוק ההנפקות הקונצרניות ממשיך להתאפיין ברמת פעילות נמוכה יחסית. מראשית השנה גייסו חברות פחות מ - 30 מיליארד שקל כאשר אנו סמוכים לאמצע השנה. קצב הגיוס הנמוך יחסית לצד הגיוס הממשלתי הגבוה צפוי להמשיך ולתמוך באפיק הקונצרני. עם זאת רמת המרווחים עדין נמוכה יחסית ולכן לא מומלצת הגדלת החשיפה לאפיק עדין.
לכן בלאומי אומרים כי "אנו לא ממליצים על הגדלת החשיפה לאפיק הקונצרני ברמה הנוכחית. אנו ממליצים על חשיפה בעיקר לאיגרות במח"מ קצר - בינוני. מומלצת השקעה בקבוצת דרוג AA ומעלה. אנו מסירים את המלצתנו לחשיפת יתר לאג"ח צמוד מדד. מומלצת אף השקעה עודפת קלה בשקלים הלא צמודים".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה