השוק

נגיד בנק ישראל: "האינפלציה עומדת לעלות, אבל בטווח של עד 3%"

פרופ' אמיר ירון נשא דברים בכנס הג'רוזלם פוסט בניו יורק. הוא הדגיש כי מגזר ההייטק, חרף המלחמה, ממשיך לתפקד ושומר על היקפי השקעות סבירים. לדבריו, "ההוצאות של המלחמה נלקחות מחסכונות". הנגיד ביקש להרגיע: "לישראל יש רקורד טוב בהתאוששות מאירועים צבאיים" והדגיש כי על הממשלה "לעשות התאמות כלכליות"
מערכת ice |  1
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, נשא אתמול (שני) דברים בכנס הג'רוזלם פוסט בניו יורק. על רקע ההחלטה להותיר את הריבית במשק על כנה, שיעור של 4.5%, הביע הנגיד אופטימיות בנוגע למצבה הכלכלי של ישראל. לדבריו, "אירועים גיאו-פוליטיים תמיד משפיעים על השוק, וגם בישראל, אבל השקל נותר יציב בזכות ביטחונות של בנק ישראל".
"לישראל יש רקורד טוב בהתאוששות מאירועים צבאיים", ציין הנגיד. ‎"אתם יכולים לראות משבר כשהרפורמה התחילה ואז כשהמלחמה התחילה המשבר החריף יותר - ביחס להשקעות בישראל ולנאסד"ק". ירון הוסיף כי "ב-8 באוקטובר היינו צריכים לקבל החלטה, אם לפתוח את השוק או לא - והחלטנו לפתוח".
לדברי ירון, "אנחנו עכשיו מתמקדים ביציבות, לא נמכור דולרים כדי לא לפגוע ביציבות. אחד החוזקים של ישראל זה החסכונות שלה. כשהאירוע הנורא הזה התחיל אנשים רבים דאגו ורצו למשוך כספים, לכן כבר בימים לאחר הטבח כינסנו את כל ראשי הבנקים והגדרנו להם שיאפשרו הלוואות בתנאים טובים, ושיאחרו את התשלומים על ההלוואות".
ירון ניסה להרגיע: "כמובן שאנחנו באירוע משמעותי, אבל זה יכול לתת ודאות למי שחושב על השקעות - יש לנו היום תשתית יציבה ומבוססת הרבה יותר". לדבריו, האינפלציה עומדת לעלות בחודשים הקרובים, אבל היא תישאר בטווח של 1-3%. "ההוצאות של המלחמה נלקחות מחסכונות, והן יהיו רלוונטיות בשנים 2024-25 ואולי חלק מ-2026".
"סקטור ההייטק, למרות המלחמה, ממשיך לתפקד ומכניס השקעות שהוא צריך כדי להתקדם, ויש יציבות בתחום", המשיך. "יש לנו הרבה מה להציע לעולם. כיום אנחנו מובילים בסייבר, הייטק וטכנולוגיות רפואיות. יש לענף לקוחות ויעדים מגוונים, הוא לא יקרוס כפי שקרה באינתיפאדה".
 
הנגיד הפציר בממשלה "לעשות התאמות כלכליות" או "קיצוצים בהוצאות ממשלתיות אחרות או הגברת מיסים", לדבריו, "הממשלה עשתה שינויים משמעותיים, אך לא כל השינויים שהוצעו אושרו. דבר חשוב נוסף - חוב לאומי להשקעה וניתוח ההוצאות העתידיות על ביטחון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מצד אחד חמאס מצד שני ריביות קנס
    מגלה הכל 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנגיד הזה הוא הרס וחורבן לבתי האב במדינה מזמן צריך לעוף ואפילו לעמוד למשפט
    סגור