השוק

אמנון שעשוע בצעד דרמטי: מפטר עשרות עובדים בישראל

חברת אורקם בבעלותו של איש העסקים אמנון שעשוע, ממשיכה לפטר עובדים והפעם היא יוצאת בסבב פיטורים נוסף של עשרות עובדים בישראל ובארצות הברית. הסיבה: ירידה חדה במכירות למדינות הערביות. מהחברה נמסר: "נדרשנו להעמיק תהליכי התייעלות. צמצום עלויות התפעול יסייעו לחברה למקד את פעילותה"
מערכת ice |  7
אמנון שעשוע (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
חברת אורקם טכנולוגיות, בבעלותו של אמנון שעשוע, מי שייסד גם את חברת מובילאיי, יוצאת בסבב פיטורים נוסף, אחרי שפיטרה רק לאחרונה 50 מעובדי החברה בישראל, והיא מפטרת כעת עוד עשרות עובדים של החברה בישראל ובארצות הברית.
על פי הדיווח היום (שני), רוב העובדים שיפוטרו מגיעים ממחלקת השיווק של משקפי הקריאה לעיוורים בישראל ובארצות הברית. בעקבות סבב הפיטורים של אנשי השיווק של החברה, היא תתמקד מעתה במכירות באמצעות מפיצים בלבד. הסיבה לסבב הפיטורים הנוכחי על פי הדיווח היא ירידה חדה במכירות למדינות הערביות, להן אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל.
אורקם טכנולוגיות בע"מ היא חברה ישראלית שהוקמה בשנת 2010 על ידי אמנון שעשוע, המפתחת ומייצרת התקן מבוסס ראייה ממוחשבת, המסייע לכבדי ראייה, עיוורים ובעלי מוגבלויות נוספות.
בשנת 2013 החלה החברה במכירת מוצריה הראשונים, ובשנת 2015 הציגה בארצות הברית את המוצר העיקרי שלה, הקרוי OrCam MyEye המורכב ממצלמת וידאו זעירה המחוברת למשקפיים של המשתמש, ומחשב זעיר המעבד את התמונה ומקריא למשתמש את הטקסט שעליו הצביע באמצעות רמקול זעיר הממוקם סמוך לאוזן המשתמש.
מאורקם נמסר ל-ice: "עקב הימשכות הליך פיצול חטיבות השמיעה והראייה המגיע יחד עם אקלים עסקי מאתגר, נדרשת החברה להעמיק תהליכי התייעלות. צמצום עלויות התפעול יסייעו לחברה למקד את פעילותה, לזרז את המעבר לרווחיות ולהכינה לגיוס הון, כאשר תנאי השוק יאפשרו זאת".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מי פוטר?
    דודו 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אלה שהיו נגד הרפורמה או בעד?
    סגור
  • 5.
    למה
    חסוני 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שעשוע.הבין את הספק. לא נורא לכו לעבוד בנס טכנולוגיות אם למעסיק יש ערבים בחברה. אז גם אותכם הם יקבלו בעצם כל ציפור שמציץ הם מקבלים חחחחח נס טכנולוגיות
    סגור
  • 4.
    מציע לכול העובדים להתפטר , מחברה לא יציבה (ל"ת)
    סמי שמעון 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    שעשוע
    גוצ'ה 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני זוכר שבתור ילד ביקשתי מהורי לקנות לי את המשחק מנופול למטרת שעשוע. לבסוף קיבלתי 5 אבנים ונותרתי עד היום עם סימן בקודקוד.
    סגור
  • 2.
    הם פיטרו כי
    אנונימוס 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הם החליפו את העובדים בבוטים של AI. בקרוב בשאר מקצועות כמו ראיית חשבון, בנקים מקדונלדס כבר עובדים עם רובוטים. איך הבטיח לנו קלאוס שוואב: you will own nothing and you will be happy. רק תחליפו תשמח במתים.
    סגור
  • 1.
    לא מפתיע
    זיו 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כל עוד אמנון שעשוע ימשיך לתת לאלעד צרפתי לערבב אותו אורקם תמשיך להתפרק. התפקיד היה גדול על צרפתי כבר שהיה CMO. אז מנכ״ל… נו באמת
    סגור
  • מדוייק
    רועי 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אלעד צרפתי הוא החרב פיפיות של אמנון שעשוע. פרוקסי מושלם אבל מנהל גרוע ואיש שמביא איתו תרבות ארגונית רעילה. בתור אחד שהיה חלק מהמערכת אני יכול להגיד שזה ממש נכון. מאז שזיו אבירם יצא מהתמונה החברה כבר ממש לא נראית אותו הדבר. אמנון גרוע ביחסי אנוש וזה מחלחל למטה. אני בטוח שאלו תהליכים שקורים גם בחברות אחרות שלו…
    סגור