השוק

שופרסל בפשרה כואבת: למי תאלץ לשלם 16 מיליון שקל?

סוגיית הבקבוקים מיושבת: שופרסל ואל"ה מגיעות להסדר לאחר מחלוקת ממושכת, המחלוקת הציבורית נגעה לתמורה שקיבלה שופרסל מאל"ה עבור מיכלי המשקה שהחזירו לקוחותיה לסניפי הרשת
מערכת ice | 
שלומי ויוסי אמיר (צילום vecteezy, יחצ)
לאחר מאבק משפטי ותקשורתי סוער, רשת השיווק הגדולה שופרסל והתאגיד אל"ה לאיסוף מיכלי משקה הגיעו להבנות והסכמות בנוגע לחילוקי הדעות המרים ביניהם. כך הודיעו הצדדים היריבים לבית המשפט המחוזי בתל אביב, במהלך שפתח פרק חדש ביחסים הרעועים, כך על פי ניוז 1
המחלוקת הציבורית נגעה לתמורה שקיבלה שופרסל מאל"ה עבור מיכלי המשקה שהחזירו לקוחותיה לסניפי הרשת. שופרסל האשימה את התאגיד בהפחתת תשלומים באופן שרירותי, ובמיוחד בהפסקת האיסוף מסניפיה לתקופה של כשנה במהלך משבר הקורונה - דבר שגרם לה להוצאות כספיות גדולות. לכן הגישה תביעה על סכום של 16 מיליון שקל.

מנגד, אל"ה האשימה את הרשת בהגזמה מכוונת בנתונים ובניסיון להפעיל לחצים בלתי ראויים כלפיה. בתחילת הדרך, נראה היה כי המחלוקת עלולה להימשך זמן רב ואף להסלים. אולם לבסוף, בישיבת גישור שנוהלה בידי עורך הדין שלמה כהן, הצליחו הצדדים להגיע להסדר מוסכם. 
פרטי ההסכמה לא פורסמו, אך לפי ההערכות היא כוללת מענה חלקי לדרישות הכספיות של שופרסל וכללים חדשים לתהליך איסוף המיכלים מהרשת. בתוך כך, נסללה הדרך להמשך פעילותם השוטפת.
"הסכסוך היה קשה וכאוב לשני הצדדים, אך בסופו של דבר ניצחה השכלה והבנת האינטרסים ההדדיים," מסכם גורם בכיר בשופרסל. עמיתו בצד השני של המתרס מציין כי "האינטרסים של הצדדים הם דומים יותר משנדמה בתחילה, והגענו להבנות לגבי הדרך להמשיך קדימה".  
ההסדר שרוקם עתה מבשר תחילתו של פרק חדש ביחסים בין ענקיות המסחר לתאגיד שאמון על רכיב חשוב בהגנת הסביבה. יחסים אלה, על התנגשויותיהם ופתרונותיהם, ממשיכים להעסיק את הציבור הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה