השוק

קובי מימון ישלם ביוקר? העירייה דורשת 30 מיליון שקל ארנונה

עיריית פתח תקווה תובעת מאיש העסקים קובי מימון ואיירפורט סיטי כמעט 30 מיליון שקל בארנונה
מערכת ice |  1
חשבון ארנונה-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
בצעד חסר תקדים, עיריית פתח תקווה שלחה דרישה לתשלום ארנונה בסכום של כמעט 30 מיליון שקל לחברת איירפורט סיטי, בבעלות האיש העסקים קובי מימון. הדרישה מתייחסת לשימוש במחסנים שהוצבו על קרקע חקלאית בצומת סגולה בין השנים 2008 ל-2020.
על פי הפרסום בכלכליסט, שומת הארנונה, בסכום של 29.9 מיליון שקל, נשלחה לחברת הנדל"ן פוליגון, אף היא בשליטת מימון, מכיוון שהיא מחזיקה בקרקע עליה הוצבו המחסנים. הסכום כולל 15.2 מיליון שקל ארנונה על השימוש בנכס, בתוספת 14.6 מיליון שקל ריבית.

העירייה "נזכרה" לשלוח את החשבון לאחר יותר מעשור של שימוש בקרקע, בעקבות קביעה של ועדה בלתי תלויה שמונתה על ידי דירקטוריון פוליגון. הוועדה קבעה כי איירפורט סיטי או נצבא, החברה דרכה שולט מימון באיירפורט סיטי, חייבות לשלם לפוליגון דמי שכירות של 4 מיליון שקל עבור השימוש בקרקע.
קביעת הוועדה הגיעה בעקבות מאבק ממושך של בעלי מניות המיעוט בפוליגון, שטענו כי מימון סיפק לאורך שנים שירותי אחסון בחינם לאיירפורט סיטי, ללא הסכמתם או אישורם. הנושא נחשף בתביעה שהוגשה במאי 2023 על ידי אהרון כהן, בעל מניות מיעוט בפוליגון.
כהן, שסבור כי הסכום של 4 מיליון שקל נמוך מדי, הגיש צו לגילוי מסמכים לפני הגשת תביעה נגזרת נגד פוליגון, בעלי השליטה בה ובכירים בה. ההליך מתנהל בבית המשפט המחוזי בלוד.
מצידה, פוליגון הודיעה כי היא חולקת על השומה של עיריית פתח תקווה ובכוונתה להגיש השגה או עתירה מנהלית, בהתאם לחוק. המקרה המורכב מדגיש את הצורך בשקיפות ובממשל תאגידי ראוי, ומציב אתגר משפטי עבור כל הצדדים המעורבים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פ"ת
    אש 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניין שהעירייה דורשת תשלום ארנונה מימון ומאידך מאפשרת ניכוס שטחים ציבוריים ברחובות ובחניונים לבעלי רכבים מסחריים וגרר השתלטו על שטח ציבורי ולא זזים ממנו, במקום ליעד שטח לרכבים כאלה וגבות מרכבים מסחריים דמי שכירות ולמנוע השתלטותם על שטחים ציבוריים יקרים במרכז העיר. תופעה נוספת שהכנסת והשרה הלא מתפקדת לתחבורה צריכים לתת את הדעת הפסקה ושלילת תו נכה לרכב שני של נכה. חלקם כנראה גם מבקשים חניות מסומנות במרכזי הערים שגם כך יש בהם מצוקת חניה ונכים שזקוקים להגיע למרכזי הערים לא מוצאים חניה.
    סגור