השוק

160 מיליון שקל רווח: מכירת חברת הבת של פז יוצאת לדרך

פז מוכרת את חברת הבת פזקר לתאגיד הבינלאומי, ועם השלמת התנאים המתלים המהותיים לעסקה לרבות אישור רשות מקרקעי ישראל, הצדדים נערכים להשלמת העסקה בשבועות הקרובים, בתמורה על סך 265 מיליון שקל
מערכת ice | 
ניר שטרן (צילום סיון פרג')
קבוצת פז משלימה את העסקה למכירת חברת הבת העוסקת במוצרי איטום, פזקר, בתמורה ל-265 מיליון שקל. על פי הודעת החברה היום (שלישי) התקיימו התנאים המתלים המהותיים לעסקה לרבות אישור רשות מקרקעי ישראל ולפיכך הצדדים נערכים להשלמת העסקה בשבועות הקרובים.
כזכור, כבר בנובמבר שנה שעברה נחתם הסכם המכירה בין פז, בניהולו של ניר שטרן, ובין התאגיד הבינלאומי IKO (איקו) הפועל בתחום פתרונות לאיטום גגות. החברה הבינלאומית פועלת בעשרות מדינות בעולם עם 40 מפעלי ייצור באירופה ואמריקה, ותהיה זו דריסת הרגל הראשונה של התאגיד בישראל.

פזקר, חברת הבת של פז, מתמקדת בייצור ושייוק של מוצרי איטום ובידוד לענף הבנייה ובעיקר של מוצרים לאיטום גגות חניונים ותשתיות. חברת הבת של פז היא היצרנית היחידה בארץ של יריעות ביטומניות המשמות לכבישים בתשתיות תחבורה. החברה  עם כושר ייצור של 140 אלף טונות לשנה.
רכישת חברת הבת הינה חלק ממהלך אסטרטגי נרחב של התמקדות פז בתחומי אנרגיה דלק וקמעונאות מזון ומכירת פעילויות שאינם בתחומי תעשיית הדלק. כך, פז מחזיקה כיום בפעילות תחנות הדלק תוך שהיא הגדילה משמעותית את פעילות קמעונאות המזון באמצעות רכישת סופר יהודה ומיזוג עם פרשרמקט וכמובן פעילות yellow.  פז אף פיצלה את בית הזיקוק מהפעילות שלה והיא עצמה הפכה, תחת שרביטו של ניר שטרן, לקמעונאית אנרגיה ומזון.
להערכת החברה ובהתאם לאומדניה, בגין המכירה צפויה החברה לרשום רווח בסך שבין 150-160 מיליון שקל, אשר יירשם בדוחותיה הכספיים ברבעון בו תושלם העסקה. סך הרווח הצפוי בעסקה עשוי להשתנות בהתאם לתוצאות החברה עד למועד ההשלמה ובהתאם למנגנוני ההתאמה בהסכם.
כזכור, אתמול דיווחנו כי איש העסקים זוהר לוי, בעל השליטה בסאמיט רכש כ-6% ממניות פז בעסקאות מחוץ לבורסה ובכך הפך להיות בעל המניות הגדול בחברה עם החזקה של 16%. המוכרת הגדולה בעסקה הייתה חברת הביטוח כלל שמכרה כמחצית מהחזקותיה בפז וירדה מתחת להחזקה של 5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה