השוק

ענקית הסרטים בדרך לידיים חדשות: סוני ואפולו בקרב על הוליווד

קרב הענקים על פרמאונט: סוני ואפולו מתמודדות על האפשרות לרכוש את ענקית הסרטים של הוליווד, סוני ואפולו הציעו כבר בשבוע שעבר להשקיע 26 מיליארד דולר לרכישת פרמאונט, כאשר סוני צפויה לקבל את השליטה התפעולית בחברה, ואפולו תחזיק חלק מיעוט. 
מערכת ice | 
פרמאונט פלוס (צילום יחצ)
קרב תאגידי סוער מתרחש בימים אלה סביב עתידה של ענקית ההוליווד פרמאונט גלובל, שנקלעה למשבר עמוק בשנה האחרונה. לאחר שמגעים למיזוג עם חברת הפקות הסרטים Skydance המפורסמת נכשלו, פרמאונט נכנסה למו"מ מואץ עם שתי חברות בעלות שם - ענקית הבידור הגלובלית סוני ובית ההשקעות הפרטי אפולו גלובל מנג'מנט.
כך דיווח ה"ניו יורק טיימס" ביום ראשון, בהתבסס על שלושה גורמים בכירים שלא נחשפו. לפי הדיווח, סוני ואפולו הציעו כבר בשבוע שעבר להשקיע 26 מיליארד דולר לרכישת פרמאונט, כאשר סוני צפויה לקבל את השליטה התפעולית בחברה, ואפולו תחזיק חלק מיעוט. 
 
המהלך הפתאומי בא לאחר שהמגעים שבועות ארוכים למיזוג אסטרטגי עם Skydance, הבעלים של להיטי קולנוע כמו "גרה ג'ייל" ו"אימות מסע הפלא", דעכו ולא הבשילו לכלל הסכם רשמי. בתוך כך, פרמאונט חוותה רבעון כואב, שבו רשמה הפסדים של 286 מיליון דולר בזרוע הסטרימינג, ונאלצה לפרק מהמנכ"ל הוותיק באב בקיש שהתנגד למהלכי המיזוג.  
ההצעה המפתיעה של סוני ושותפתה אפולו, שמנהלים בסך הכל הון של יותר מ-40 מיליארד דולר, הפכה את הקרב על עתיד פרמאונט למאבק תאגידים מרתק. המנצח צפוי לרכוש אחיזה מכרעת באימפריית בידור כבדת המשקל, שנשלטת בידי שרי רדסטון - אלמנת איל התקשורת הנודע סאמנר רדסטון.
הקרב מבליט את משבר האצבע הקלה על ההדק שבו נתונה פרמאונט, הנאבקת לשרוד במציאות החדשה של שוק הסטרימינג ולצד איומים רגולטוריים ובעלי מניות רבי עוצמה. כעת עיניה הרבות נשואות לסוני ואפולו, שהחלו במרוץ האחרון להשגת השליטה בחברת האנטרטיימנט המיתולוגית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה