השוק

המשקיעים מחפשים מזומן: עלייה חדה בתשואות האג"ח השקליות

החדשות הבוקר שההסכם לשחרור חטופים מתפוצץ הביאו איתם עליית מדרגה נוספת בעצימות המלחמתית, ומכאן המשקיעים החלו לזרוק אג"ח לשוק; תשואות האג"ח השקלי הבינוני נוגעות שוב ב-3%; האג"ח הממשלתי השקלי הארוך מתקרב ל-5%
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
המשקיעים התעוררו הבוקר לחדשות שהשורה התחתונה שלהם היא חשש מסיום המו"מ בין ישראל לחמאס מבלי להגיע להסכם לשחרור החטופים, התחלה של פינוי (או סוג של כזה) של אזרחים מרפיח ותקיפות בעצימות גדולות יותר בצפון. יש להוסיף לחדשות האלה את הידיעות על כך שבשבוע שעבר עיכבה ארה"ב משלוח נשק לישראל, ומכאן האופטימיות שאפיינה את השבוע שעבר התחלפה בפסימיות.
שוק האג"ח שנחשב לברומטר הטוב ביותר למצב השווקים מלמד על עלייה חדה בתשואות האג"ח הממשלתי כשהאג"ח השקלי הבינוני נסחר בתשואה של כמעט 4.3% והאג"ח השקלי הארוך נסחר בתשואה כמעט 5%.
 
כך או אחרת ניתן לראות ששוק המניות נסחר ביציבות עם נטייה לירידות שערים. בשוק ההון אומרים שכרגע המוסדיים מצטיידים במזומן כדי למנוע מצב בו יהיה גל פדיונות שיחייב אותם לממש סחורה במחירי חיסול ולכן הם מתחילים כבר עכשיו לממש אותה ואם במקרה יהיה שיפור במצב הביטחוני והאמריקאים יצליחו להחזיר את המצב לשליטה, הרי שבנקל יהיה ניתן להחזיר את הכסף לשוק.
הנתון המדאיג יותר הוא שאם מתכללים את האירוע שכולל את המצב הביטחוני, הלחצים האינפלציוניים, הסביבה הפיסקלית שמסרת להיכנס לשליטה או לסוג של ריסון עצמי הרי שאנחנו נמצאים בפני עליית מדרגה בתשואות האג"ח וזה אומר שאנחנו יכולים להיות בראשיתו של תהליך שיכה בכלכלה באמצעות עליית הוצאות המימון של הפירמות ועלייה נוספת בהוצאות המימון של אשראי צרכני עבור הפרטים כשחזרה לרמות הקודמות, תוכל להיות רק בשיפור משמעותי של המצב הביטחוני, וזה לא נראה באופק כרגע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה