השוק

ענקית הנפט הכתה את התחזיות: רווח של 7.7 מיליארד דולר ברבעון

ענקית הנפט הבריטית Shell, היממה את האנליסטים וניפצה לחלוטין את התחזיות שלהם, אחרי שהציגה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023, בהן רשמה רווח מתואם של 7.7 מיליארד דולר, זאת לעומת ציפיות האנליסטים שחזו רווח מתואם של 6.5 מיליארד דולר
מערכת ice | 
מחיר הנפט עולה (צילום shutterstock)
ענקית הנפט הבריטית Shell, היממה את האנליסטים וניפצה לחלוטין את התחזיות שלהם, אחרי שהציגה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023, מהן עולה כי החברה רשמה רווח מתואם של 7.7 מיליארד דולר, זאת לעומת ציפיות האנליסטים שחזו רווח מתואם של 6.5 מיליארד דולר.
התוצאות החזקות של החברה מגיעות על רקע העלייה בביקושים לנפט בחודשים האחרונים, בעיקר על רקע המלחמה בישראל והמתקפה האיראנית עלינו. אגב, ברבעון הרביעי של שנת 2023, הרבעון הקודם, רשמה החברה רווח של 7.3 מיליארד דולר. אגב, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מדובר בירידה משמעותית של 20%, שכן ברבעון הראשון לשנת 2023 רשמה החברה רווח של 9.6 מיליארד דולר.
 
נוסף על כך, ענקית הנפט הבריטית הודיעה על תוכנית רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 3.5 מיליארד דולר, שאותה היא מצפה להשלים במהלך שלושת החודשים הקרובים. אגב, אחרי הצגת הדוחות, המניה של החברה ירדה במסחר המאוחר בבורסה בלונדון ב-0.1%.
עוד דיווחה החברה כי החוב שלה עומד נכון לרבעון הראשון של שנת 2024 על על 40.5 מיליארד דולר נטו, ירידה של 3 מיליארד דולר מהרבעון הקודם. חברות הנפט והגז הגדולות בעולם רשמו רווחי שיא בשנת 2022 בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. אולם לאחרונה, ההכנסות של חברות הנפט הגדולות בעולם נפגעו בעקבות ירידת מחירי הגז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה