השוק

קרן ההשקעות עוזבת את ישראל: "החלטה קשה, שוק אטרקטיבי"

זרוע ההשקעות של ענקית הטכנולוגיה סמסונג תסגור את משרדיה בישראל. הקרן שמשקיעה בחברות צעירות תשנה את מודל עבודתה ותעביר את כל הפעילות של ישראל מעבר לים. המנכ"ל אייל מילר: "הקשרים הקיימים עם שותפים וחברות פורטפוליו יישארו ללא שינוי, המהלך אינו מפחית מההישגים שלנו"
מערכת ice | 
סמסונג (צילום shutterstock)
סמסונג נקסט, זרוע ההשקעות של ענקית הטכנולוגיה סמסונג, תסגור את משרדיה בישראל, כך הודיעה אמש (שלישי) הקרן בהודעת דואר אלקטרוני שהפיצה לכלי התקשורת. הקרן נכנסה לישראל ב-2016 והעסיקה בשיאה 80 עובדים, לעומת ארבעה עובדים בלבד היום.
הקרן שמשקיעה בחברות צעירות תשנה את מודל עבודתה ותעביר את כל הפעילות של ישראל מעבר לים. בסך הכל, השקיעה הקרן בכ-70 סטארט-אפים ישראלים. ביניהם דאטהג'ן, אינטואישן רובוטיקס, ורביט, לאסו סיקיוריטי ועוד. סמסונג נקסט היא זרוע החדשנות של חברת סמסונג אלקטרוניקס העולמית.
 
המטה שלה נמצא במערב ארה”ב עם משרדים בקוריאה ובישראל. זרוע החדשנות הוקמה לעזור לסמסונג אלקטרוניקס לעבוד בצורה יותר חכמה עם תוכנה. בישראל מתמקדת עיקר הפעילות שלה בקרן ההשקעות שמאתרת סטארט-אפים ופיתוחים מקומיים. בהודעה ששלח אייל מילר, מנכ"ל הפעילות הישראלית לעובדיו, הסביר כי מדובר בחלק ממהלך צמצומים גדול יותר בסמסונג נקסט.
 
"היום אני משתף את החדשות שסמסונג נקסט ביצעה שינויים ארגוניים נחוצים במשרד בתל אביב כדי לגבש את פעילותה. ישראל נותרה שוק אטרקטיבי עבור סמסונג נקסט והקשרים הקיימים עם שותפים וחברות פורטפוליו יישארו ללא שינוי. החלטה זו, למרות שהיא קשה, אינה מפחיתה מההישגים שהשגנו יחד במשך כמעט עשור". 
 
הקרן עצמה תמשיך להשקיע ביזמים ישראליים, אך תעשה זאת על ידי הצוות בארה"ב. מלבד מילר, הועסקו בישראל מטעם הקרן שלושה משקיעים: אביגיל לוין, רועי בן יוסף וליזי גולדמן. לפי דו"ח IVC, ב-2023 סמסונג נקסט הייתה הקרן הפעילה בישראל עם 13 השקעות, כאשר שאר הקרנות ברשימת הקרנות הפעילות ביצעו בין ארבע לשבע השקעות בלבד. גם ב-2022 היא נכללה ברשימת הקרנות הפעילות ביותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה