השוק

מנכ"לי החודש: האחים אמיר שינסו לטלטל את הרשת הגדולה בישראל

יוסי ושלומי אמיר רכשו את השליטה בשופרסל אחרי שזו איבדה כיוון והחלה בשקיעה איטית; לאחים אמיר יש ניסיון משמעותי בתחומי קמעונאות המזון והשאלה הגדולה היא אם הם יצליחו להשתלט על 400 הסניפים של שופרסל שזה כבר סיפור אחר לגמרי

ניצן כהן |  5
שלומי ויוסי אמיר (צילום יחצ, vecteezy, unsplash)
הסיפור הגדול של חודש פברואר היה רכישת השליטה בשופרסל, קמעונאית המזון הגדולה בישראל. האחים יוסי ושלומי אמיר רכשו את השליטה ברשת אחרי שהגיעו להסכמות עם ניר שטרן, מנכ"ל פז במסגרתו שילמו לפז 100 מיליון שקל כדי שאלה יתירו את סעיף אי התחרות שחתמו כשמכרו לפז את רשת פרשמרקט.
שופרסל עברה בשנים האחרונות טלטלות לא פשוטות. איציק אברכהן עזב את תפקיד המנכ"ל וחזר כיו"ר אחרי שהביא לסיום ההעסקה של יקי ודמני ששימש כיו"ר החברה ומינה את עופר בלוך במקומו. לא הרבה זמן אחרי המינויים האלה (משהו כמו שנה) עשה הדירקטוריון מהפכה והחזיר את אברכהן אבל יכול להיות שכבר היה מאוחר להחזיר את שופרסל למסלול הנכון ונוצר הצורך לשנות מסלול שוב.

יוסי ושלומי אמיר התחילו את דרכם במינימרקט קטן בקריות ומשם צמחו עד שהקימו את רשת פרשמרקט שמנתה כ-40 סניפים. ניר שטרן, מנכ"ל פז שהחליט לקחת את החברה לעולמות הקמעונאות רכש את פרשמרקט בסכום אסטרונומי של יותר מ-2 מיליארד שקל והפך את האחים אמיר לאנשים אמידים מאוד.
האחים אמיר חתמו כאמור על הסכם אי תחרות עם פז אבל הם לא באמת יכלו לשבת בשקט ללא העיסוק במה שהם אוהבים באמת - קמעונאות וסחר וזה הביא אותם לנצל את אובדן הדרך של שופרסל ורשת BE ואת הנכונות של המוסדיים להביא לשינוי עמוק בחברה, כדי לרכוש את השליטה בה עם הסכם נדיב מאוד עם פז.
האחים אמיר נהגו בפרשמרקט לאשר כל צ'ק שיצא מהחברה וככה מנעו זליגה של כסף למקומות שלא רצו בהם ובעולם הקמעונאות, שליטה בצד ההוצאות היא קריטית.
יוסי ושלומי אמיר צריכים עכשיו לקבל כמה החלטות אמיצות כמו מה הם רוצים לעשות עם רשת BE שיכולה לתת תחרות משמעותית בעולמות הפארם, הם צריכים להחליט מה הם רוצים מנכסי הנדל"ן של שופרסל, אם לפתח אותם ולהשביח אותם אם למכור וכן הלאה. אבל מעל הכל, הם צריכים להחליט איך הם נלחמים בעולמות קמעונאות המזון - ליבת העסקים.
שופרסל נזכיר הייתה חלוצה בכל מה שנוגע למותג הפרטי ולעולמות האונליין אבל איכשהו היא איבדה את הדרך. האחים אמיר יצטרכו להחליט מה הם רוצים וזה הופך אותם לשני המנהלים של חודש פברואר, עם אתגרים לא פשוטים שיכולים להשפיע על כל כיס בישראל.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ניהול
    החקלאי 03/2024/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כמי שהתחילו מאפס והצליחו חתמו על כול המחאה שיצאה לספקים ינהלו את שופרסל לדעתי כמו שצריך .
    סגור
  • 4.
    שוב כתבה על המכולת הגדולה.
    לבדני 03/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממספר הכתבות אפשר לחשוב שמדובר כאן בחברה שפיתחה חיסון למחלות הסרטן השונות. הלו -זאת מכולת עם הרבה סניפים שנוהלה בזילזול ,הקימו תתי חנויות ומינו עשרות מנהלים ונראה שהיו יותר מנהלים מלקוחות. אני מניח שהוצאות הניהול הם ששברו את הרשת -לכל רשת הייתה הנהלה עם משרדים ופקידים ומנהלי מחלקות ומערכת מיחשוב עצמאית כי לכ מוצר היו הרבה מחירים -ובעיקר שהיור והמנכל קיבלו מענקים על מה? באם ימשיכו באותה שיטה הם יביאולנפילת הרשת (!שלא תחסר לאיש) הסוד הוא "בפשטות הניהול" ומערכת מחירים אחידה ולא עשרות מחירים לאותם פריטים. נחכה ונראה בינתיים אני לא שם.
    סגור
  • 3.
    פטטים
    פטריוט ישראלי 03/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה ניסיון יש להם? למצוץ את הספקים, ולהרויח כמו חזירים לכאורה כפי שהרויחו ברשת הקודמת שלהם פרש מרקט מחירי בית מרקחת
    סגור
  • 2.
    שופרסל
    מוטי'ס 03/2024/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תתחילו להוריד מחירים,אין סיבה למחירים גבוהים צמצמו את שדרות המנהלים הרבים.
    סגור
  • 1.
    הטלטלה מתבטאת בעליות מחירים (ל"ת)
    ציון ירושלים 03/2024/24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור