השוק

ההשקעה של השנה: Team 8 השלימה גיוס ענק של 500 מיליון דולר לקרנות חדשות

הקרן Team 8 שהקים נדב צפריר ושותפה בו רקפת רוסק-עמינח השלימה גיוס ענק של 500 מיליון דולר ל-3 קרנות חדשות; הקרן השלימה אקזיטים בהיקף כספי של 2 מיליארד דולר בכמעט עשור והיום היא מנהלת השקעות בהיקף של כמיליארד דולר
ניצן כהן | 
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הקרן Team 8 שהקים נדב צפריר ושותפה מנהלת בו רקפת רוסק-עמינח, גייסה 500 מיליון דולר ל-3 קרנות חדשות שהקימה. מדובר בהשקעה בהיקף משמעותית מאוד לאור התקופה המאתגרת בה נמצאת ישראל ותעשיית ההייטק הישראלית.
נזכיר כי צפריר נחשב למי שהפך את עולם הסייבר בצבא למה שהוא היום ואילו רקפת רוסק עמינח התפטרה באופן מפתיע מאחד התפקידים הנחשקים בישראל, מנכ"ל בנק לאומי, כדי להצטרף בתפקיד בכיר ל-Team8.

אם כן, Team8 היא קרן שפועלת בדרך ייחודית מאוד של בניית חברות (Venture Creation), לצד הפעלת מודל מסורתי של השקעה בחברות (Venture Capital) בתחומי הסייבר, AI, דאטה, פינטק ובריאות דיגיטלית, מודיעה על סגירת שלוש קרנות בהיקף כולל של 500 מיליון דולר לבניה והשקעה בחברות ובכך מביאה את סך הנכסים המנוהלים שלה למעל מיליארד דולר, כאשר 500 מיליון דולר מכלל הסכום גויסו תוך שנתיים בלבד, החל משנת 2022.
Team8 הוקמה בשנת 2014 במודל Venture Creation במסגרתו היא חוברת ליזמים, מזהה בעיות כואבות בשוק ומאתרת הזדמנויות גדולות לפיתוח פתרונות פוטנציאליים.  Team8 מפתחת לצד היזמים את הרעיונות להקמת חברות חדשניות, ומלווה אותן בתהליך מנקודת ההתחלה. הליווי כולל בין היתר תכנון אסטרטגי ועסקי, מחקר, שיווק, משאבי אנוש, גיוס טאלנטים, אסטרטגיית שיווק, פיתוח עסקי ועוד של למעלה מ-80 אנשי מקצוע.
המודל של Team8 שינה את גישת ההון סיכון המסורתית הן על ידי נקיטת מודל עסקי רחב ומעמיק יותר והן מבחינת תפעולית. במקביל, Team8 מפעילה מודל הון סיכון מסורתי של השקעה בחברות (Venture Capital) בתחומי המומחיות של Team8, גישה כפולה זו מאפשרת אפשרויות תמיכה שונות ליזמים, בהתאם לצרכיהם.
בעשור האחרון, Team8 בנתה והשקיעה ב-20 חברות תחת המודל של Venture Creation, והשקיעה ב-21 חברות נוספות תחת מודל ההון סיכון (Venture Capital). מבין החברות הטכנולוגיות שבנתה והשקיעה בהן בעשור האחרון, Team8 חתומה על שמונה אקזיטים, ושני האקזיטים מהחודשים האחרונים,  Dig ו-Talon,  שנמכרו יחד בכמיליארד דולר. בנוסף, היא הרחיבה את המיקוד שלה מעבר למיקוד המקורי של סייבר גם לתחומי הפינטק, תשתיות נתונים, AI ובריאות דיגיטלית.
הקרנות החמישית, השישית והשביעית ירכזו פעילות לטיפוח מיזמים פורצי-דרך במספר סקטורים בעלי השפעה רחבה. קרנות אלו יעודדו את הבנייה והצמיחה של למעלה מ-30 סטארט-אפים בתחומים קריטיים לקידמה הטכנולוגית הגלובלית.
Team8 משתפת פעולה עם משקיעים (LPs) מהשורה הראשונה, משקיעים תאגידיים וצוותי ניהול של כמה מהחברות הגלובליות הגדולות בניהן Walmart, Cisco, MOODY’S, AT&T, SoftBank ועוד. בנוסף לכל אלו, Team8 מציעה ליזמים ולסטרטאפים שלה שיתופי פעולה עם רשת שותפים גלובליים רחבה, ה-Team8 Village.
יובל שחר, שותף מנהל ויו"ר Team8:  "אל מול הרוחות העזות בשוק, לרבות קשיים מאקרו כלכליים ברמה הגלובלית ואקלים גאו-פוליטי מורכב בישראל, Team8 מוכיחה את חוסנו ועמידותו של המודל שהיא פועלת לאורו מתחילת הדרך, כבר עשור. על אף תנאי השוק המאתגרים הצלחנו להגיע לתשואות משמעותיות למשקיעים וזוהי הוכחה נוספת להצלחת המתודולוגיה הייחודית שלנו בבנייה והשקעה בחברות ולערך שאנו מספקים לחברות הפורטפוליו". 
הקרנות החדשות שהקימה הקרן כוללות 2 קרנות שמשתייכות למודל Venture-Creation והשלישית למודל Venture-Capital. קרן ה-Venture-Creation Enterprise סוגרת גיוס של 110 מיליון דולר לקרן השלישית בתחום, גיוס הקרן נועד לאפשר בנייה והשקעה בסטארט-אפים בתחומי סייבר, דאטה ו-AI תוך שיתוף פעולה עם יזמים מובילים בתחום.
קרן ה-Venture-creation Digital Health סוגרת גיוס של 70 מיליון דולר עבור הקרן הראשונה שלה  במודל של בנייה והשקעה, במטרה להקים ולהשקיע בסטארט-אפים חדשניים בשיתוף יזמים מובילים שבכוחם לחולל טרנספורמציה דיגיטלית משמעותית בתחום.
קרן ההון סיכון של Team8 שפועלת במודל Venture Capital, ומובילה השקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים, סבבי Seed ו-A, בתחומי המיקוד של Team8 – סייבר, תשתיות ארגונים (data, AI ,cloud, dev, devops), פינטק ובריאות דיגיטלית, סוגרת גיוס של 235 מיליון דולר עבור הקרן השנייה שלה.
בנוסף, Team8 גייסה גם כ-85 מיליון דולר למימון-המשך (Follow-on fund) במטרה לתמוך בפעילותן של חברות הפורטפוליו שלה בסבבי המשך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה