השוק

השאיפות נגוזו: חברת הקנאביס הוותיקה בדרך לפירוק

תוכנית ההתייעלות לא עזרה: חברת פארמוקן הכריזה על הליכי פירוק. החברה הוקמה לפני 15 שנה אך נקלעה לקשיים, סגרה את חוות הגידול ושיתוף הפעולה שלה עם חוות עין חצבה התפוצץ
מערכת ice |  1
קנאביס (צילום unsplash, shutterstock)
חברת פארמוקן (Pharmocann) העוסקת בגידול, ייצור, מכירה ושיווק קנאביס רפואי, הודיעה לבית המשפט על הליכי חדלות פירעון בדרך לפירוק. פארמוקן החלה פעילותה בשנת 2008 וגם נסחרה בבורסה, אך כשלה לאחר שלא עמדה ברף שווי אחזקות הציבור המינימלי הדרוש בסך 5 מיליון שקל, והגיע ל-3 מיליון שקל בלבד.
החברה נקלעה לקשיים בעקבותיהם סגרה את חוות הגידול שלה, ולאחר מכן שותקה בשל סיום שיתוף הפעולה שלה עם חוות הקנאביס עין חצבה, סכסוך שהסתיים בתביעה לאחר שעין חצבה הפסיקה להעביר גידולים לפארמוקן בטענה לחובות מצד החברה.
 
תוכנית ההתייעלות בה נקטה החברה, במסגרתה גם סגרה את חוות הגידול שלה לא הועילה, ועל פי הדיווח לבית המשפט, התחייבויות פארמוקן מגיעות לסך של כשלושה מיליון שקלים, מה שהופך אותה לחדלת פירעון.
רק במרץ שנה שעברה הכריזה פארמוקן על מינויו של מאיר שמעון לתפקיד מנכ"ל החברה, שהחליף בתפקיד את המנכ"ל הזמני היוצא לירן חלפון, ממייסדי פארמוקן ובעל מניות משמעותי, שהמשיך לכהן כחבר דירקטוריון.
עם כניסתו לתפקיד אמר מאיר שמעון: "בחודש דצמבר 2022, מיד לאחר השינוי שנעשה בהרכב הדירקטוריון, החלה החברה בביצוע תוכנית התייעלות מאסיבית הכוללת, בין היתר, התייעלות תפעולית, סגירה וצמצום של פעילויות הפסדיות חיזוק הבקרה התקציבית ושיפור תהליכי עבודה. אנו נמשיך בתוכנית ההתייעלות, ונפעל במקביל לפיתוח מנועי צמיחה חדשים, על מנת לבסס את מעמדה של פארמוקן כאחת מחברות הקנאביס הרפואי האיכותיות והמובילות בשוק הישראלי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להפריט כל החברות האלה..נגישות לקאנביס למי שמעוניין כמו
    רני 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהולנד 80% מהציבור לא מעוניין להשתמש בניהם גם אני.
    סגור