בחירות 2022

מועצת יש"ע נגד גנץ: "הפכת את המתיישבים לאזרחים סוג ב'"

למתיישבים ביו"ש נמאס מעומסי התנועה הנגרמים כתוצאה ממחסומי צה"ל ופותחים במאבק נגד שר הביטחון גנץ: "לא נשלים עם הפיכת המתיישבים לאזרחים סוג ב'"

דוד זולדן | 
בני גנץ ואמיר אשל (צילום אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אחרי הקמת מאהל המחאה מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ, נערכים ראשי מועצת יש"ע להחריף את המאבק נגד פקקי התנועה המשתרכים בדרך קבע בכבישי יש"ע. לטענתם, הפקקים הקשים בבנימין, יהודה, גוש עציון, קרית ארבע, הר חברון שומרון והאזור כולו נגרמים כתוצאה ממחסומי צה"ל היוצרים צוואר בקבוק ועומסי תנועה כבדים.
היום יתלו פעילי ימין שלטי מחאה במועצות ביו"ש נגד שר הביטחון תחת הכותרת "שר הביטחון בני גנץ חוסם את ההתיישבות".
יוזם המחאה, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, אומר כי הדרישות לשינויים שיביאו להקלה הוצגו לשר הביטחון אך בינתיים הוא בוחר שלא להחליט. "כמו שידעת לבוא לקראת אבו מאזן ולאשר מעבר עשרות אלפי פועלים פלסטינים, תדע להטות אוזן לעשרות אלפי אזרחי ישראל שתוקעים במצור בגלל החלטות שאתה מתעכב מלקבל. לא נוותר עד שנקבל תשובות. אני לא מצפה לקסמים. יש מספר צעדים מעשיים שיביאו להקלה ובני גנץ מכיר אותם היטב".
ראש מועצת יש"ע וגוש עציון שלמה נאמן הוסיף, "המעברים ביהודה ושומרון הפכו לבעיה אקוטית. בעיה אזרחית וביטחונית כאחד. ידיהם של ראשי המועצות כבולות והם אינם יכולים לטפל בתושבים, כי המעברים נתונים בידיו של שר הביטחון. יש לנו תכניות ויש פתרונות, אבל המערכת אטומה. אנו קוראים לשר הביטחון: הפשל שרוולים ושחרר את המחסום שתוקע את ההתיישבות. לא הגיוני שחיי היומיום של מאות אלפי אזרחים הופכים לסיוט, בשעה שהפתרון מונח לפתחו של שר הביטחון. תן אור ירוק להתיישבות ותתחיל לתעדף את מרקם חייהם של המתיישבים.
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "באנו לכאן ראשי הרשויות ביו"ש, כדי להפסיק את השערורייה הזו, אנחנו לא נהיה תחתית שרשרת המזון במדינה שלנו, מגיע לנו את המינימום נדרש - אנחנו דורשים ביטחון, בטיחות, כבישים מתפקדים ואנחנו דורשים שהמעברים הביטחוניים יפסיקו להיות סיוט לתושבים שלנו. מה שלא עושים הממשל האמריקאי וה - bds, עושים המעברים הביטחוניים וסיכון החיים בכבישים".
עוד אמר דגן כי: "אנחנו מכבדים מאוד את שר הביטחון, אבל אנחנו יודעים שהוא יכול לפתור את הדבר הזה, כי כל מה שמרחיק את התושבים שלנו מפתרון הסיוט והסכנה זהו תקציב ואישור משרד הביטחון. באנו לכאן, בכבוד, אבל מתוך כאב, אנחנו קוראים מכאן לשר הביטחון - פתור את הבעיה, זה באחריותך. הסר את הסיוט הזה מעל חיי תושבינו".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה