בחירות 2022

סקר מנדטים דרמטי: בן גביר מתחזק - יעקוף את סמוטריץ'?

סקר חדש של מכון "פאנלס פוליטקס" חוזה למפלגת עוצמה יהודית בראשות בן גביר 7 מנדטים - 2 יותר מאלו של שותפו לשעבר בצלאל סמוטריץ' ורשימת הציונות הדתית, הראשון מתחזק על חשבון ש"ס והליכוד, ועדין לאף גוש אין 61
מערכת ice |  2
איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90)

74 ימים נותרו לפני שהציבור הישראלי התבקש לבחור את נציגיו בפעם החמישית בתוך פחות מ-, כשלפי סקר חדש ששל מכון פאנלס פוליטיקס, אשר פורסם הבוקר (שישי) ב"מעריב", על אף תזוזת מנדטים בין המפלגות, אף גוש אינו יכול להקים ממשלה.
 


לאחר שאיתמר בן גביר הודיע בשבוע האחרון על ריצה עצמאית ופיצול מרשימת "הציונות הדתית", עוצמה יהודית מקבלת 7 מנדטים, ומובילה על המפלגה שמוביל בצלאל סמוטריץ' אשר זוכה ל-5 מנדטים בלבד. על פי הסקר דווקא בריצה עצמאית המפלגות היו מגיעות למספר גבוה יותר של מנדטים לו הבחירות היו נערכות היום, כאשר עוצמה יהודית מתחזקת בשתי מנדטים על חשבונן הליכוד שזוכה ל-32 וש"ס עם 7. הסקר מנבא 7 מנדטים גם ליהדות התורה, כך שסך הכל מגיע גוש תומכי נתניהו ל-59 מנדטים.


באשר למפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית, יש עתיד זוכה בסקר ל-25 מנדטים, "המחנה הממלכתי" זוכה ל-12 מנדטים, המהווים קפיצה בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם של העיתון, אז ללא הרמטכ"ל איזנקוט הגיעה הרשימה ל-10 מנדטים. ישראל ביתנו עם 5 מנדטים כמו גם מפלגת העבודה, ומרצ ניצבת בבטחה מעל אחוז החסימה (3.7%) וזוכה ל-4 מנדטים. גם מפלגת רע"מ עם 4 מנדטים, כך שסך הכל מגיעות המפלגות המרכיבות את הקואליציה כיום ל-55 מנדטים, בעוד הרשימה המשותפת עם 6.


מפלגת הרוח הציונית (2.6%) בראשות איילת שקד ויועז הנדל, והמפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה (0.6%) לא עוברות את אחוז החסימה.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    7 מנדטים לבן גביר, אמין כמו 70...
    אלמוני 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ברגע האמת תתברר האמת, כרגיל. ולאלה שמצביעים לו בכל זאת, נאחל בריאות הנפש...
    סגור
  • יהיה לו גם 10 וזה לא יהיה מופרך
    דוד 08/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלה שמצביעים לו כנראה מחפשים מישהו שאפשר לסמוך עליו שיעשה את מה שמבטיח... אין חולק שהוא היחיד שלא שיקר בבחירות האחרונות
    סגור