דיגיטל וטק

החלום ושברו: מכירות משקפי ה-VR של מטא צנחו ב-40%

אפל ומטא, השקיעו משאבים רבים בחזון המטארווס ובפיתוח משקפי המציאות הרבודה, אך נראה כי הציבור עוד לא מעוניין במיוחד בטכנולוגיה החדשה והמסורבלת כשמכירות  משקפי AR ו-VR, צנחו בכ-40% השנה
עידו מור |  1
מטאוורס (צילום shutterstock)
חזון המטאוורס של מטא, אפל ואחרות הביא להתעניינות רבה בקרב המשקיעים, אבל נתוני המכירות של משקפי ה-VR של מטא מעידים על כך שלמרות הניסיון להנגיש את המוצרים לציבור עם מחירים מוזלים הציבור עדיין לא מגלה הרבה עניין בטכנולוגיה.
לפי דוח שפרסמה חברת המחקר Circana, שפורסם ביום שלישי האחרון, המכירות של מוצרים המשמשים לגישה למטאוורס (משקפי VR ו-AR) צנחו בכ-40% לעומת שנה שעברה.
אם מדברים על מספרים אז אם בשנה שעברה המכירות הגיעו ל-1.1 מיליארד דולרים, השנה, הם הסתכמו ב-664 מיליון דולר בלבד. רק לאחרונה דווח גם על קיצוצים שמטא ביצעה במחלקת המטאוורד בחברה.
אין ספק כי הירידה המאסיבית מעוררת סיבה לדאגה, בעיקר לאפל ומטא, אשר השקיעו מן ומשאבים על מנת להפוך את המטאוורס לפלטפורמה נגישה לכלל האוכלוסייה. כל אחת מהחברות הציגה את החזון שלה בנוגע לעתיד של הטכנולוגיה הזו, למרות שהציבור הראה הטכנולוגיה הזו עוד לא מעניינת אותו.
אי אפשר לבוא לציבור בטענות על חוסר העניין בטכנולוגיה החדשה, אין ספק כי נכון לעכשיו, היא עוד נמצאת בשלביה הראשונים וכשמשתמשים מעידים על כך שהמשקפים מאוד לא נוחים ומגיעים עם סוללה שלא מחזיקה הרבה זמן.
מבין השתיים הנפגעת העיקרית מהתרסקות של שוק היא מטא, אשר בשונה מאפל, אשר השיקה את משקפי ה-VR שלה, מטא ביצעה שינוי מיתוג של החברה והיא אף תכננה להגיע ל-10 מיליארד משתמשים תוך עשור.
הנתונים מראים כי חטיבת ריאליטי לאבס של מטא, שמפתחת את מוצרי המטאוורס, הפסידה 3.7 מיליארד דולר רק ברבעון השלישי של השנה לעומת הכנסות של קצת יותר מ-200 מיליון דולר. בסך הכל ההרפתקה של צוקרברג עלתה לחברה עד כה כ-25 מיליארד דולר בתוך פחות משנתיים.
ההשקעה כללה הקמה של פסי ייצור אבל בעיקר רכישה של מחשבי על מבוססי טכנולוגיה של אנבידיה, ואחרות כדי להפעיל את המטאוורס ולספק תוכן למי שכן השקיע במשקפי הקווסט. עם זאת בפוסט שפרסם אנדרו בוסוורת' הבוס של מעבדות מטא השבוע הוא כתב שהחברה לא משקיעה רק במטאוורס אלא גם בבינה מלאכותית.
יש משהו בדבריו, הציוד שמשמש להפעלת המטאוורס כול לשמש להפעלה של מודלי שפות או מערכות AI. עם זאת מטא עדיין שולטת בשוק ללא עוררין. וזה לא שאין לה מתחרות והיא אף יצאה בשת"פ עם מיקרוספט על מנת להרחיב את היכולות של משפקי ה-VR של החברה.
עדיין, מהרגע שהושקו המטא קווסט 3 באוקטובר, המכירות כן גדלו ויותר ממה שציפו לו. באוקטובר-נובמבר נמכרו משקפי VR בכ-271 מיליון דולר לעומת 191 מיליון דולר בשנה הקודמת באותה תקופה.
עם זאת לא ברור אם זה לא כאלה שכבר היו להם דגמים ישנים יותר של משקפיים שפשוט החליטו לשדרג בניגוד למאמצים חדשים - כלומר לקוחות שהחליטו ששווה להם להשקיע 500 דולר בצעצוע שלא ברור מה יעשו בו.
נכון לעכשיו עוד לא ברור מה החזון של אפל בנוגע לוויז'ן פרו., אך המשקפיים מיועדים למפתחים ויעלו כ-3,500 דולר. אין ספק כי המטאוורס נמצא בחיתוליו וכעת עוד לא ברור מה יהיה עתידה של החזון החדש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הקווסט 3 מעולה.
    רמי 12/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקווסט 3 מעולה, ועולה 700 אירו. לעומת אפל שהתלהבו קצת יותר מדי והציבו את המחיר ל3500 דולר. אין לי ספק שלא יצליחו. במחיר כזה אני קונה מחשב ברמה גבוהה מאוד. לקווסט 3 יש מסכים טובים ומעבד חזק. הייתי עדיין רוצה יותר פיקסלים. מה שלא ברור לי זה איך זה שיש רק משחק אחד שעולה על כולם ולא הצליחו להוציא משחקים דומים. אני מתכוון למשחק הלף לייף: אליקס
    סגור