דיגיטל וטק

אילון מאסק חושף: הרובוט שעשוי להחליף את בני האדם

הבעלים של חברת טסלה, אילון מאסק, פרסם לאחרונה סרטון ובו רואים הדמייה של הרובוט "Optimus Gen 2" שהוא מעין גרסה משודרגת לפיתוח קודם של החברה. הרובוט מסוגל פעולות כמו להכין חביתה, ללכת ואפילו לרדת לסקוואט. האם הוא יצליח להחליף אותנו?
מערכת ice | 
הרובוט שעשוי להחליף את בני האדם (צילום shutterstock, יוטיוב/ AI Revolution)
אילון מאסק, הבעלים של חברת טסלה, חשף ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) סרטון חדש של ה-"Optimus Gen 2", דור מתקדם של הרובוט האנושי שחברת טסלה מנסה לפתח בשנים האחרונות. הרובוט אמור להיות מסוגל לבצע את כל המשימות שבן אדם רגיל עושה באופן יום-יומי.
זו אינה החשיפה של הרובוט – טסלה חשפה אותו כבר בעבר (היה ידוע יותר בשם "טסלה בוט"), אך הוא על פי רוב הוא לא נלקח ברצינות. בעת ההכרזה הראשונית שלו היה נראה כי זה ראיון חצי אפוי של המנכ"ל מאסק, וכי הרובוט לא ממש בשל לבצע פעולות פשוטות כמו לנופף להסתובב או לנופף לקהל.
למרות ההשמצות של הקהל על הפיתוח (שהיה נראה לא ממש מזהיר), הרעיון כשלעצמו דווקא סקרן אנשים רבים. כולם מבינים את הערך של רובוט דמוי אדם שיכול לבצע משימות מרובות עד כדי להחליף עבודה שמיועדת כיום רק עבור בני אדם. טסלה האמינה כי היא יכולה להגשים את החזון שדבקה בו על ידי מינוף עבודת הבינה המלאכותית שלה, והשקעת מאמצים רבים במחקר ופיתוח.
 

כעת, מאסק מפרסם סרטון מסקרן מאוד של הרובוט בו הוא נראה הולך ומבצע פעולות שונות, למשל: מכין חביתה, יורד לסקוואט ומתנהג ממש כבן אנוש. החברה טוענת כי הרובוט מסוגל ללכת כעת מהר יותר ב-30% לעומת גרסותיו הקודמות. הוא עדיין לא מסוגל לרוץ מרתון, אבל הוא כבר לא מתקשה בהליכה הבסיסית. בנוסף, החברה מוסרת כי הפחיתו את המשקל ב-10 ק"ג, ובהתאם שיפרו את שיווי המשקל שלו.
בסרטון נכתב כי בהמשך נגלה אילו עוד דברים נוספים הרובוט יוכל לעשות, וכל שנותר לנו הוא לחכות ולראות האם החברה תצליח לעמוד ביעדים שהיא הציבה לעצמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה