דיגיטל וטק

אמזון מאיימת על מיקרוסופט? זה המוצר החדש של החברה

שוק הבינה המלאכותית כבר הפך לדבר החם בתעשיית הייטק. נכון לעכשיו, החברה השולטת בו היא מיקרוסופט, אבל מספר חברות מנסות לערער את מעמדה. ענקית הקמעונאות אמזון, הכריזה על שבב בינה מלאכותית חדש המיועד עבור שירות מחשוב הענן שלה

מערכת ice | 
אמזון נכנסת לשוק הבינה המלאכותית (צילום shutterstock, vecteezy)
בזמן שהתחרות על השליטה בשוק הבינה המלאכותית הולך ומתחמם, ענקית הקמעונאות אמזון, הכריזה אתמול (שלישי) על שבב בינה מלאכותית חדש עבור שירות מחשוב הענן שלה.
לפי דיווח ברויטרס, ההכרזה התרחשה במסגרת כנס בלאס וגאס, אשר מנכ"ל Amazon Web Services (AWS) אדם סליפסקי, הכריז על השבב החדש ה-Trainium2, הדור השני של שבבים המיועד לאימון מערכות בינה מלאכותית. סליפסקי, אמר כי הגרסה החדשה מהירה פי ארבע מקודמתה, בעוד היא חסכונית באנרגיה פי שניים.
המהלך של אמזון, מגיע מספר שבועות לאחר שהחברה אשר שולטת על התחום מיקרוסופט, הכריזה על שבב בינה מלאכותית משלה אשר זכה לשם Maia. שבב ה-Trainium2 של אמזון, יתחרה גם מול שבבי בינה מלאכותית של גוגל, שהציעה את יחידת העיבוד הטנסורית שלה (TPU) ללקוחות מחשוב הענן שלה מאז 2018.
סליפסקי, אמר כי השבבים החדשים של אמזון יהיו זמינים לרכישה בשנה הבאה. התפשטות השבבים המותאמים אישית מגיעה על רקע המאבק במציאת כוח המחשוב לפיתוח טכנולוגיות כגון מודלים של שפות גדולות המהווים בסיס לשירותים הדומים ל-ChatGPT.
חברות מחשוב הענן מציעות את השבבים שלהן כהשלמה לאנבידיה, מובילת השוק בשבבי הבינה המלאכותית שמוצריה היו במחסור בשנה האחרונה. בהכרזה ביום שלישי האחרון, אמזון, אמרה גם שהיא תשלב את השבבים החדשים ביותר של אנבידיה בשירות הענן שלה.
סליפסקי, הכריז ביום שלישי גם על Graviton4, שבב המעבד המרכזי המותאם אישית הרביעי של חברת הענן, שלדבריה מהיר ב-30% מקודמו. החדשות מגיעות שבועות לאחר שמיקרוסופט הכריזה על שבב מותאם אישית משלה בשם Cobalt שנועד להתחרות בסדרת Graviton של אמזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה