דיגיטל וטק

אילון מאסק מסתבך: ידע על התקלה בטסלה ובחר להתעלם

לאחר התאונה הקטלנית, בית המשפט בפלורידה, הכריע כי ישנן ראיות סבירות לכך שהנהלת טסלה ובראשם גם אילון מאסק, ידעו על התקלות במערכת ה"טייס האוטומטי" ובכל זאת אפשרו לנהוג בה
מערכת ice |  1
טסלה ממשיכה לקרוס (צילום shutterstock, יוטיוב/ World Government Summit)
בית המשפט המחוזי במדינת פלורידה בארצות הברית, הכריע בשבוע שעבר כי קיימות "ראיות סבירות" לכך שמנכ"ל טסלה, אילון מאסק, ומנהלים אחרים בחברה הכירו את ידעו כי מערכת ה"טייס האוטומטי" של כלי הרכב של החברה הייתה לקויה, ובכל זאת אפשרו לנהוג בהם בצורה לא בטיחותית, לפי פסיקת בית המשפט.
על פי פסק הדין, נקבע כי יש לאפשר התדיינות בתביעה משפטית שהוגשה נגד טסלה, בעקבות תאונת דרכים קטלנית, הכוללת דרישה לתשלום פיצויים בגין התנהלות בלתי הולמת מכוונת ורשלנות חמורה. עד כה לא דווח באמצעי התקשורת על הפסיקה.
כזכור, מוקדם יותר השנה, טסלה, זכתה בשני משפטי אחריות מוצר שהתנהלו נגדה במדינת קליפורניה, בגין מערכת "טייס אוטומטי" שלה. התביעה בפלורידה הוגשה בשל תאונת שהתרחשה בשנת 2019 כאשר מכונית טסלה מודל 3 של סטיבן באנר, נכנסה מתחת לגלגלי משאית סמי-טריילר שפנתה לתוך הכביש התנגשות שגילחה את גג הטסלה וגרמה למותו של באנר. המשפט היה אמור להיפתח בחודש אוקטובר האחרון, אך נכון לעכשיו הוא נדחה ולא נקבע לו מועד חדש.

תאונת טסלה, קרדיט: פרטי.
בריאנט ווקר סמית, מרצה למשפטים מאוניברסיטת דרום קרוליינה, אמר כי סיכום הראיות המקוצר של השופט הוא משמעותי מכיוון שהוא מצביע על "חוסר עקביות מדאיג" בין המידע הפנימי של טסלה, לבין טענות החברה בעת שיווק כלי הרכב שלה.
סמית אמר כי: "חוות דעת זו פותחת את הדלת למשפט פומבי, שבו נראה כי השופט נוטה לקבל ראיות ועדויות רבות שעשויות להיות די מביכות עבור טסלה והמנכ"ל שלה. תוצאת המשפט הזה עשויה להיות גזר דין שיכלול פיצויי נזיקין".
השופט סקוט טען כי ישנן ראיות רבות המעידות על האחריות של טסלה, במצב הנוכחי: "הפעילה אסטרטגיית שיווק שהציגה את המוצרים שלה בתור אוטונומיים, הייתה השפעה משמעותית על האמונה ביכולות של המוצרים".
כמו כן, סקוט גם קבע בין היתר כי התובעת, אשתו של באנר, רשאית לטעון בפני חבר מושבעים כי האזהרות במדריכי ההפעלה של טסלה ובהסכם תנאי השימוש לא היו מספיקות.
השופט אמר כי התאונה "דומה באופן מפחיד" לתאונה קטלנית ב-2016 שבה נהרג ג'ושואה בראון, ובה מערכת הטייס האוטומטי לא הצליחה לזהות משאיות חוצות, דבר שגרם למערכת להסיע את הרכב אל מתחת לגלגלי סמי-טריילר במהירות גבוהה.
סמית טען במסגרת המשפט כי: "יהיה זה סביר להסיק שהנאשמת טסלה, וכן המנכ"ל והמהנדסים שלה, היו מודעים היטב לבעיה כי הטייס האוטומטי לא מצליח לזהות כלי רכב שחוצים את נתיב התנועה".
בנוסף, השופט הזכיר סרטון משנת 2016 ובו נראית מכונית טסלה נוהגת ללא התערבות אנושית, ששימש אמצעי לשיווק מערכת "טייס אוטומטי". בתחילת הסרטון מופיעה הצהרה שבה נכתב כי האדם שיושב במושב הנהג עושה זאת אך ורק מסיבות משפטיות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לו מעריצים כי הוא אחד
    עמית 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנכשל שוב ושוב, אבל זה לא מרתיע אותו מלהמשיך לנסות. ועכשיו זה מתפוצץ לנו בפנים קא-בום!
    סגור