דיגיטל וטק

אחרי ביטול העסקה: אינטל העבירה לטאואר הישראלית 342 מיליון דולר

טאואר הישראלית דיווחה על הכנסות הרבעון השלישי של שנת 2023, בהם הפיצויים שהעבירה לה אינטל בעקבות ביטול עסקת הענק, כך שהיא הרוויחה למעשה מההסכם עם ענקית השבבים סכום של 342 מיליון דולר
מערכת ice | 
אינטל (צילום Magma Images ,shutterstock)
לפני כמעט שנתיים דווח על עסקת ענק בין ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אינטל, שבמסגרתה תרכוש את חברת טאואר הישראלית בסכום של 5.4 מיליארד דולר. למרות זאת, מועד השלמת העסקה פג לפני כחודשיים, ואינטל החליטה לבטל את העסקה ככל הנראה בעקבות לחץ של ממשלת סין על החברה בעקבות "המלחמה הקרה" בעולם השבבים בין סין לארה"ב.
אחרי ביטול העסקה, אינטל וטאואר חתמו על הסכם חדש במסגרתו טאואר תשתמש במפעל המתקדם של אינטל בניו מקסיקו להרחבת כושר הייצור שלה בארה"ב. בנוסף, דווח כי כחלק מההסכם בין החברות אינטל תשלם פיצויים שמוערכים בכ-354 מיליון דולר.
היום (שלישי) טאואר פרסמה את הדוח הכספי שלה לרבעון השלישי של שנת 2023 ודיווחה על כך שאינטל העבירה לה פיצויים, כך שהכנסות החברה הסתכמו על 358 מיליון דולר, כאשר אינטל העבירה לה את הפיצויים כך שלמעשה הרוויחה חברת טאואר באופן כללי 342 מיליון דולר, זאת בעקבות העסקה שנסגרה עם אינטל, במסגרתה ענקית השבבים העבירה את הכסף אליו התחייבה לטאואר, כחלק מהפיצויים בעקבות ביטול העסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה