דיגיטל וטק

מנכ"ל וואטסאפ מכריז: נשלב פרסומות באפליקציה

מאז שמטא רכשה את וואטסצפ לפני כמעט עשור, היא ניסתה למצוא דרכים יצירתיות להגדיל את ההכנסותיה. כעת, נראה כי היא מצאה פתרון עליו הכריז מנהל החברה, כשאמר שהיא תשלב פרסומות בעזרת הפיצ'ר החדש שהשיקה 

מערכת ice | 
וואטסאפ ערוצים (צילום יחצ)
למי שהספיק לשכוח, וואטסאפ נרכשה לפני כמעט עשור על ידי פייסבוק(מטא) תמורת סכום ענק העומד על 19 מיליארד דולר. בסמוך לרכישה טענה החברה כי לא תשלב באפליקציה פרסומות. כיום, במסגרת ראיון עם מנכ"ל החברה הנוכחי התבשרנו אחרץ.
ניכר כי מאז הרכישה מטא חווה קשיים בהגדלת ההכנסה של הרשת החברתית המובילה שלה. החברה אשר מתבססת בעיקר מעסקי הפרסום שלה חשבה רבות על הדרכים בהן תוכל לשלב פרסומות גם בוואטסאפ.
בראיון שנערך עם מנהל וואטסאפ במטא, וויל קת'קראט לעיתון Folha De S.Paulo הברזילאי, הוא נשאל האם וואטסאפ תמשיך להיות חינמית ללא פרסומות. קת'קארט אישר בפועל כי החברה אכן מתכננת להציג פרסומות באפליקציה, אך הסביר כי המהלך הולך להיות שונה ממה שניתן לשער.
לפי דבריו בריאיון, וואטסאפ לא תשלב פרסומות בתוך חלון הצ'אטים שלנו או ב"חווית ההודעות" שלכם, ידיעה שהוכחשה על ידי החברה בחודש שעבר. הפתרון שיהיה הוא שוואטסאפ תוכל לשלב פרסומות ב-Channels, פיצ'ר הערוצים החדש שלה, שהושק לא מזמן.
הפיצ'ר החדש הושק לפני מספר חודשים ובא להשוות את ארגז הכלים שהחברה מציעה אל מול המתחרה המובילה טלגרם. הפיצ'ר החדש מאפשר לכם לקבל עדכונים נוחים ושקטים מערוצים שבחרתם לעקוב אחריהם.
במהלך הריאיון, קת'קארט פירט שבעלי ערוצים באפליקציה יוכלו לאפשר להציג מודעות בערוציהם תמורת תשלום מה שיאפשר למטא להגדיל את תחומי הפרסום שלה ואת החשיפה לתכנים הללו כשבמקביל בעלי הערוצים ירוויחו על כך.
בנוסף, קת'קארט העלה את האפשרות שוואטסאפ תציג פרסומות באזורים נוספים כמו בחלון הסטטוס. כמו כן, יכול להיות שלוואטסאפ תהיה עוד אפשרות להשיג קצת הכנסות מהצד, כיוון שקת'קארט טוען כי יכול להיות שהחברה תאפשר השקת ערוצים מיוחדים שנעולים למנויים בלבד, בסגנון של פטריאון.
נזכיר כי לפני כשנה דווח כי וואטסאפ הקימה חטיבה מיוחדת שתנסה לפתח פיצ'רים שיוצעו למשתמשים אך ורק תמורת תשלום חודשי. עד כה, טרם ראינו פיצ'רים שכאלו מושקים, וסביר להניח כי חלק מאלו שקת'קארט הזכיר בראיון פותחו במסגרת אותו מאמץ להפוך את וואטסאפ למכניסה, כמעט עשור לאחר שנרכשה במיליארדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה