דיגיטל וטק

יוטיוב רושמת הצלחה במאבק נגד חוסמי הפרסומות

חברות שפיתחו תוספים חוסמי פרסומות לדפדפן, מדווחות על ירידה בהורדות לאחר המאבק האגרסיבי של יוטיוב נגדן. ההצלחה מאפשרת ליוטיוב אפשרות להעלות שוב את מחיר 'יוטיוב פרימיום' שמעניק צפייה ללא פרסומות
מערכת ice | 
יוטיוב (צילום shutterstock)
המלחמה של יוטיוב נגד חוסמי הפרסומות, פוגע בחברות שמייצרות אותם. מספר חברות שפיתחו חוסמי פרסומות לדפדפני האינטרנט, אומרות שאלפי אנשים מוחקים את התוכנות שלהן לאחר שיוטיוב החלה להציג אזהרות לאנשים שצופים ביוטיוב עם חוסם פרסומות מותקן על הדפדפן.
אחת החברות, AdGuard, אמרה לכלי התקשורת Wired, כי יותר מ-11,000 אנשים הסירו את התוסף שלה ל-Chrome בכל יום מאז 9 באוקטובר, לעומת 6,000 הסרות ביום, לפני שיוטיוב החלה במסע שלה נגדם. ב-18 באוקטובר, 52,000 אנשים הסירו את AdGuard, כך אמר ל-Wired סמנכ"ל החברה. עם זאת, נרשמה עלייה בהתקנות של הגרסה בתשלום של AdGuard, שהפעולה של יוטיוב לא פועלת עליה.
Ghostery, חברה אחרת שמחזיקה בתוסף חוסם פרסומות, אמרה שהשימוש בה נשאר באותה רמה באוקטובר, ורשמה פי שלושה עד חמישה ממספר ההתקנות היומי, כמו גם הסרות ההתקנה. יש לציין שהחברה אמרה שיותר מ-90 אחוז מהמשתמשים שלה שמילאו סקר לגבי הסיבה שהסירו את ההתקנה, אמרו שהם עשו זאת מכיוון שהכלי כבר לא עובד עם יוטיוב.

מכיוון שנראה שהמאבק של יוטיוב משפיע רק על הגולשים שנכנסים ליוטיוב דרך הדפדפן במחשב, חלק מהמשתמשים ניסו גם להשתמש בדפדפנים אחרים כפתרון עוקף. Ghostery אמרה ל-Wired שההתקנות שלה בקרב דפדפן Edge של מיקרוסופט עלו ב-30% באוקטובר בהשוואה לספטמבר.
הפרסומות ביוטיוב תורמות יותר ויותר להכנסות הכוללות של גוגל. החברה הכניסה יותר מ-22 מיליארד דולר מפרסומות בפלטפורמה מתחילת השנה ועד ספטמבר. ביד השנייה, פלטפורמת הסרטונים מנסה גם לדחוף יותר אנשים לשלם עבור YouTube Premium, שמעניק צפייה ללא פרסומות, מאפשר לאנשים להוריד סרטונים, להעלות סרטונים באיכות גבוהה יותר ולגשת ל-YouTube Music. מוקדם יותר השנה, החברה העלתה את התמחור של YouTube Premium ב-2 עד 14 דולר לחודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה