דיגיטל וטק

חיל האוויר חושף: כך סוכלה מתקפת הטילים מתימן על ישראל. צפו

החות'ים החליטו על הצטרפותם למערכה, ושיגרו מטח משמעותי לעבר אזור אילת. טיל שיוט פוצץ על ידי מטוס ה"אדיר" וטיל ק"ק יורט על ידי מערכת ההגנה האווירית חץ. בדובר צה"ל פרסמו את התיעוד: "ערוכים לכל איום בכל מרחב". תא"ל דניאל הגרי: "יודעים גם להתקיף, במקום ובזמן שנחליט"

מערכת ice | 
"חלק מהמענה השלם". יירוט הטיל מתימן על ידי חיל האוויר (צילום דובר צה"ל)
לאחר הירי שביצעו החות'ים בתימן לעבר שטח ישראל, וההתרעות שנשמעו בעקבות זאת במרחב אילת, חיל האוויר חשף אמש (חמישי) כיצד צה"ל יירט את הטילים. אחד מהטילים, טיל שיוט, פוצץ על-ידי מטוס ה"אדיר", והשני טיל קרקע-קרקע יורט על-ידי מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ".
על פי הודעת דובר צה"ל, בימים האחרונים זיהו מערכות הבקרה והגילוי של חיל האוויר טיל שיוט ששוגר מדרום-מזרח אל עבר המרחב האווירי של מדינת ישראל. "המערכות עקבו אחרי מסלולו של טיל השיוט והזניקו מטוסי קרב ממערך ה'אדיר', אשר יירטו אותו בהצלחה", ציין דובר צה"ל.
 
"מאוחר יותר באותו היום, חיל האוויר יירט באמצעות מערכת ההגנה לטווח ארוך 'חץ' טיל קרקע-קרקע במרחב הים האדום. חיל האוויר ובתוכו מערך ההגנה האווירית, פרוס מדרום לצפון בהגנה רב-ממדית ובכמה שכבות הגנה על כלל שטח מדינת ישראל מפני מגוון איומים".
"אנשי חיל האוויר בהגנה ובהתקפה עסוקים כל העת בתכנון ובניהול מענה ההגנה וערוכים לכל איום בכל מרחב. יחד עם זאת, ההגנה האקטיבית מפני טילים הינה חלק מהמענה השלם של ההגנה המתבסס גם כן על הנחיות פיקוד העורף", לשון ההודעה. 

במענה לשאלת עיתונאים האם ישראל מתכוונת להגיב לירי מתימן, ציין דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "אנחנו ערוכים במרחב הזה, כמו שאנחנו ערוכים בכל אזור במדינת ישראל להגנה, ואנחנו יודעים גם להתקיף במקום ובזמן שנחליט - מול כל אינטרס ביטחוני של מדינת ישראל, בכל מקום שנידרש אליו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה