דיגיטל וטק

ג'ף בזוס מסתבך בענק: החשד - האלגוריתם של אמזון אינו חוקי

על פי נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב, ענקית הקמעונאות העלתה את עלויות המוצרים ביותר ממיליארד דולר בעזרת קוד סודי המכונה "פרויקט נסי". המוכרים הוענשו אם הציעו מחירים זולים יותר בפלטפורמה אחרת. כך, החברה פועלת באופן אקטיבי למנוע צמיחה של המתחרים. הדובר מתגונן: "ניסינו למנוע משינויי המחירים לגרום לתוצאות חריגות"
מערכת ice | 
אמזון ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) בוחנת מידע לפיו ענקית הקמעונאות אמזון נקטה בשורת אסטרטגיות לא חוקיות, על מנת לשמור על מקומה בפסגה, תוך שהיא ממשיכה לנקוט במדיניות של העלאת מחירים עבור הקונים ולהפיק הכנסות נוספות מהמוכרים באמצעות הפלטפורמה.
לפי הנציבות, אמזון העלתה את עלויות המוצרים ביותר ממיליארד דולר, בעזרת אלגוריתמים סודיים המכונים "פרויקט נסי". אתר ביזפורטל מדווח כי החברה עקבה אחר המוכרים בפלטפורמה והענישה אותם אם הציעו מחירים נמוכים יותר באמצעות פלטפורמות אחרות.
פרטים אלה שנחשפו הם חלק מהתביעה שהוגשה על ידי ה-FTC נגד אמזון בספטמבר, והם הוסתרו מעיני הציבור עד היום. הפרטים החדשים שופכים אור על תביעת ה-FTC נגד החברה. אחת הטענות שעלו כלפי אמזון - החברה היא למעשה מונופול אשר "משתמש באסטרטגיות נוגדות תחרות ובלתי הוגנות".
לפי הנציבות, פרויקט נסי משמש לזיהוי מוצרים ספציפיים עבורם ענקית הקמעונאות צופה כי חנויות מקוונות אחרות יעלו מחירים בתגובה להעלאת מחירים מצידה של החברה. לפי הדיווחים, הפרויקט הניב לחברה יותר ממיליארד דולר. אמזון גם דורשת ממוכריה שחברים בשירות ה-Prime להשתמש בשירותי הלוגיסטיקה והמשלוחים של החברה, במקום ללכת לספקים אחרים שיכולים להיות זולים יותר.  
דובר אמזון, טים דויל מנסה להגן על כבודה של החברה וטוען כי ה-FTC אפיין בצורה שגויה את כלי התמחור של החברה ואמזון הפסיקה להשתמש בו כבר לפני מספר שנים. "נסי שימשה על מנת לנסות למנוע משינויי המחירים שלנו לגרום לתוצאות חריגות בהן המחירים הם כל כך נמוכים עד שהם לא ברי קיימא", אמר דויל. 
בתגובה לטענותו, הנציבות אמרה כי "בעוד פרויקט נסי מושהה כרגע, אמזון יכולה להפעיל אותו מחדש בכל עת. ואכן, אמזון שקלה שוב ושוב להפעילו ואין שום מכשול שמונע ממנה לעשות זאת". החקירה נגד אמזון החלה בסוף ספטמבר, אז רשות הסחר הפדרלית אמרה כי ענקית הקמעונאות פועלת כמונופול ומונעת תחרות.
 
על פי הרשות, אמזון מפרה את החוק ופועלת באופן אקטיבי למנוע ממתחרים נוכחיים שלה לצמוח וממתחרים חדשים לצוץ. בנציבות הסחר הפדרלית אמרו כי פעולותיה של אמזון מאפשרות לחברה למנוע מהמתחרים להוריד מחירים, לפגוע באיכות לקונים, לגבות יותר מדי מהמוכרים ולחנוק חדשנות.
על פי התביעה, ענקית הקמעונאות העלתה בצורה תלולה את המחירים עבור המוכרים בשוק המקוון שלה וכעת היא גובה "קרוב לחצי מכל דולר מהמוכר הרגיל שמשתמש בשירותיה של אמזון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה