דיגיטל וטק

המהלך של אפל שכשל: מדוע חידשה את החוזה עם קוואלקום?

לאחר שאפל השקיעה סכומי עתק ומשאבים רבים על מנת לפתח שבבים פרי יצירתה וכשלה, כעת היא מחדשת את החוזה עם חברת קוואלקום, איתה מצויה ביחסים מתוחים 
מערכת ice | 
אפל (צילום shutterstock)
לאחר ששבבים שפיתחה שינוי את פני עולם המחשבים הניידים אפל ניסתה לעשות זאת גם דגמי האייפון שלה. הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי מאז 2018 החברה עומלת רבות על פיתוח שבב פרי יצירתה. עם זאת בעיות של איטיות והתחממות של השבבים הללו גרמו לה לחדש את החוזה עם חברת קוואלקום. 
למרות שהחוזה שנחלתם יהיה בתוקף עד שנת 2026 הוא לא משקף דבר על היחסים המתוחים שסוררים בין אפל וחברת קוואלקום. היחסים החלו להתחמם החלו משנת 2017 כאשר אפל הגישה תביעה נכד קוואלקום בגין הטענה שהיא גבתה ממנה תמלוגים גבוהים בהרבה על האפשרות להשתמש בפטנטים שלה. כמו כן, התביעה הסתיימה שנתיים לאחר מכן ב-2019 בהסדר טיעון בין השתיים.
על רקע זה, ולאור אמונת החברה שתצליח לשחזר בתחום שבבי התקשורת את ההישגים שרשמה בפיתוח מעבדים מתוצרתה לאייפון, למק ולמכשירים אחרים, ב-2018 הורה מנכ"ל אפל, טים קוק, לפתח שבב מודם לאייפון שיחליף את השבב של קוואלקום.
בנוסף, בגלל גודלו הפיזי של השבב הוא היה תופס חצי מהחלל הפנימי של האייפון, מה שבכל מקרה הופך אותו לבלתי שמיש. כישלון הפרויקט אילץ את אפל לחדש בשבוע שעבר את החוזה עם קוואלקום עד 2026, ולדברי מקורות היא לא צפויה להתחיל בייצור שבב משלה לפני 2025.
בנוסף, אפל גילתה שהאתגרים של פיתוח שבב מודם שונים מהותית מאלו של פיתוח מעבד. בפרט, מודמים צריכים להיות מסוגלים להעביר ולקבל מידע אלחוטי, לעמוד בתקני תקשורת קפדניים, ולהתממשק לתשתיות סלולר של ספקים בכל העולם. 
מדובר בכישלון נדיר של הישראלי הבכיר באפל, ג'וני סרוג'י, שהוביל בעבר בהצלחה חסרת תקדים את מאמצי החברה לפתח מעבדים משלה לאייפון ולמק. סרוג'י היה אחד התומכים הבולטים באפל במאמצי הפיתוח וגם עמד בראשם. ב-2019, בניסיון להזניק את מאמצי הפיתוח, רכשה אפל את יחידת השבבים האלחוטיים של אינטל, וסרוג'י טס למינכן על מנת לברך את עובדי היחידה על הצטרפותם לחברה.
עם זאת, במהרה התברר שהיעד השאפתני להשיק את השבב ב-2023 הוא בלתי-אפשרי, לאור מורכבות הפרויקט. אפל ניסתה להתמודד עם הבעיה באמצעות גיוס אלפי מהנדסים, אסטרטגיה דומה לזו שהפעילה בפיתוח מעבדים.
אולם, בהיבטים מסוימים שבבי מודם מורכבים יותר ממעבדים: הם צריכים להיות מסוגלים לעבוד עם רשתות דור 2, 3, 4 ו-5 בכל העולם, בעוד מעבדים מעוצבים על מנת לעבוד עם מכשיר אחד ספציפי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה