דיגיטל וטק

מחבר סדרת "משחקי הכס" תובע את יוצרת ChatGPT

אגודת הסופרים האמריקאית ובתוכה סופרים בולטים, הגישה תביעה נגד OpenAI, בטענה שהיצירות הספרותיות שלהם הועתקו כדי לאמן ולבנות את ChatGPT
מערכת ice | 
חאליסי, כוכבת משחקי הכס (צילום באדיבות HBO/Helen Sloan ו-yes)
קבוצה של סופרים אמריקאים בולטים, כולל ג'ונתן פראנזן, ג'ון גרישם (עת להרוג), ג'ורג' ר.ר מרטין (משחקי הכס) וג'ודי פיקו (שומרת אחותי), הגישה תביעה נגד OpenAI על הפרת זכויות יוצרים לכאורה בשימוש ביצירות שלהם כדי לאמן את ChatGPT.
התביעה, שהוגשה על ידי אגודת הסופרים בבית המשפט הפדרלי במנהטן אתמול (שלישי) טוענת ש-OpenAI "העתיקה את היצירות של התובעים בסיטונאות, ללא רשות או תמורה... ואז הזינה את היצירות המוגנות בזכויות יוצרים של התובעים לתוך 'מודלים של שפה גדולה' או 'LLMs', אלגוריתמים שתוכננו. להוציא תגובות טקסט נראות אנושיות להנחיות ולשאילתות של משתמשים."

התביעה הייצוגית המוצעת היא אחת מקומץ של תביעות משפטיות אחרונות נגד חברות העומדות מאחורי כלים פופולריים של בינה מלאכותית, לרבות מודלים של שפות גדולות ומודלים של יצירת תמונות. ביולי, שני מחברים הגישו תביעה דומה נגד OpenAI, בטענה שהספרים שלהם שימשו לאימון הצ'אטבוט של החברה ללא הסכמתם.
Getty Images תבעה את Stability AI בפברואר, בטענה שהחברה שמאחורי מחולל התמונות הוויראלי העתיקה 12 מיליון תמונות של Getty לצורך נתוני אימון. בינואר, Stability AI, Midjourney ו-DeviantArt נפגעו בתביעה ייצוגית על תביעות זכויות יוצרים במחוללי תמונות ה-AI שלהם.
מיקרוסופט, GitHub ו-OpenAI מעורבות בתביעה ייצוגית שהוגשה בנובמבר, שבה נטען כי החברות השתמשו בקודים מסחריים כדי להכשיר את מחוללי הקודים שלהן. ישנן מספר תביעות נוספות הקשורות לבינה מלאכותית כיום בחוץ.
"אלגוריתמים אלה הם לב ליבה של המפעל המסחרי האדיר של הנתבעים", נכתב בתיק של אגודת הסופרים. "ובלב האלגוריתמים האלה ישנה גניבה שיטתית בקנה מידה המוני."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה