דיגיטל וטק

מהפכה באינסטגרם ופייסבוק: הפיצ'ר החדש שישנה את פני הרשתות החברתיות

חברת Meta אישרה לאחרונה שתכניס לפייסבוק ואינסטגרם פיצ'ר חדש שבעזרתו תאפשר למשתמשים לכבות את ההתאמה האישית לתוכן שהם צורכים בפלטפורמות
מערכת ice |  1
מארק צוקרברג (צילום shutterstock, unsplash)
החברה מעדכנת כי המהלך יקרה עד יום שישי הקרוב על מנת לעמוד בחובת חוק השירותים הדיגיטליים (DSA) שהעביר לאחרונה האיחוד האירופי. המהלך בא בעקבות הודעה דומה שפרסמה TikTok מוקדם יותר החודש.
חוק השירות הדיגיטלי אשר חוקק לאחרונה באיחוד האירופי מחייב את הפלטפורמות ומנועי חיפוש הגדולים לספק למשתמשים שלהם את יכולת לכבות את פיצ'ר "התאמה האישית" פיצ'ר אשר בוחר את התוכן שיוצג למשתמשים על סמך ביצוע מעקב אחריהם ואחר פעילותם ברשת. התוכן שיוצג במקום זה למשתמשים הוא תוכן כרונולוגי שמתבסס על מועד פרסום הפוסטים או לפי פופולאריות מקומית.
 

האיחוד האירופי נימק את ההחלטה להעברת החוק על ידי הדאגה של הגוש שהמעקב ומעורבות הבינה המלכותית מערערות את האוטונומיה והבחירה של המשתמשים ויתר מכך, שמצב זה יוצר סיכון להתמכרות לפלטפורמות.  
לא ברור מתי בדיוק Meta תשיק את מתג הכיבוי של AI, אבל המועד האחרון לביצוע המהלך הוא ביום שישי הקרוב. לכן, על מנת להימנע מקנסות שיוטלו על החברה מטעם האיחוד ניתן לשער כי המהלך יצא לפועל בימים הקרובים.
המודלים העסקיים של הפלטפורמות החברתיות נשענות בעיקר על מימון פרסומות. לכן, עיקר פועלן הוא עלינו הצרכנים פעילים בפלטפורמות שלהן. לכן, המהלך הנ"ל שעשה האיחוד מציג סכנה למודל העסקי שלהן מצד אחד ומצד שני חלוציות בקרב מדינות האיחוד.
ה-DSA שם גם מגבלות מסוימות על יכולת החברות לפרסם מודעות ממוקדות על בסיס יצירת פרופיל של אנשים בעזרת מעקב ועיבוד הנתונים האישיים שלהם כולל איסור מוחלט על שימוש בנתונים של קטינים לצורך מיקוד מודעות. כמו כן חל איסור על שימוש בנתונים אישיים רגישים לצורך מיקוד מודעות.
עם זאת, גיל ומיקום עדיין יכולים להיות נתונים אישיים על פי חוקי האיחוד האירופי. אז נותר לראות אם האיחוד האירופי יראה שהפרשנות של Meta לאיסור ה-DSA שם תואמת או לא.
Meta גם טענה בעבר כי הפסיקה לאפשר למפרסמים להשתמש בנתונים אישיים רגישים כמו דעות פוליטיות, דת ונטייה מינית לצורך מיקוד מודעות. עם זאת, נמצא שבעבר פייסבוק אפשרה למפרסמים להשתמש במיקוד "זיקה אתנית" כדי למנוע מהמשתמשים לראות מודעות בקטגוריות מוגנות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חשבתי כבר
    אלון 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתהיה אפשרות להסתיר את שם המגיב. יחסוך ליקוקי יתר, פחד מתביעות, והמשטר.
    סגור