דיגיטל וטק

מטא יוצאת מהמטאוורס? קסדת המציאות המדומה תושבת

החברה הודיעה לאנשים שהוציאו ממיטב כספם כדי להתחבר לעולם הווירטואלי שלה שבקרוב הם לא יוכלו יותר ליהנות ממנו – אלא אם ירכשו קסדות חדשות ויקרות יותר
יאיר מור | 
מטאוורס (צילום shutterstock)
נסיינים מוקדמים של המטאוורס מבית מטא (לשעבר פייסבוק) התאכזבו בימים האחרונים לגלות שהחברה החליטה לסגור להם את הגישה לעולם הווירטואלי שעליו הכריזה כעתיד – לא בגלל שצוקרברג מתחרט על האמירה הזו, אלא בגלל שהוא רוצה שהם ירכשו מהחברה מכשירים חדשים ויקרים כדי לגשת לעולם הזה.
מספר משתמשים, וביניהם כתב הטכנולוגיה הוותיק ינקו רוטגרס, שיתפו ברשתות החברתיות מייל ששלחה להם מטא, ובו הודיעה כי היא מפסיקה לתמוך בקסדות המציאות המדומה מדגם Quest. היא ציינה כי הן ימשיכו לעבוד, וכי היא תמשיך להוציא עבורן "תיקוני תקלות קריטיים ותיקוני אבטחה" עד 2024 – אך תכונות חדשות לא תתמוכנה בהן, החל מהשבוע משתמשיהן לא יוכלו ליצור או להצטרף ל"מסיבות" (מעין שיחות וידאו וירטואליות רבות משתמשים) והחל מעוד כחודשיים לא יוכלו גם לארח או להתארח ב"בתים" הווירטואליים ברשת החברתית העתידנית "הורייזן".
 
קווסט הושקה ב-2019 תחת המותג Oculus, חלוצת המציאות המדומה הצרכנית שאותה רכשה פייסבוק ב-2014 תמורת כ-2 מיליארד דולר. היא היתה קסדת המציאות המדומה הראשונה שניתן היה לקנות ולשתמש בה בלי לחבר אותה בכבל למחשב – כלומר, כל העיבוד מתרחש בתוך הקסדה, לעומת כל הקסדות שהיו לפניה והיו בסך הכל מסכים שזקוקים לחיבור למחשב או סמארטפון. בתחום הסמארטפונים לא נדיר להפסיק לתמוך במכשיר אחרי 4 שנים, אך בתחום הקסדות, שבו תדירות השדרוגים נמוכה יותר, זה מעורר יותר כעס. אך הקסדה לא היתה הכי משוכללת עוד בהשקה שלה – היא התבססה על שבב מ-2017, כך שלמעשה החומרה שלה כבר בת 5.5 ומאוד מסובך לדאוג לכך שתתמוך בתכונות חדשות ומודרניות.
ב-2020 השיקה פייסבוק (זה היה שמה אז) את קווסט 2, שהתבססה על שבב מאותה שנה, ובשנה שעברה היא העלתה את מחירה מ-400 דולר ל-450 דולר, והשיקה גרסה מתקדמת ויקרה הרבה יותר במחיר 1,500 דולר. כעת ייאלצו החלוצים לבחור את איזה מהמחירים הללו הם מעדיפים לשלם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה