דיגיטל וטק

אפל חטפה קנס ענק – אבל זה לא הפרט הגרוע

החברה מתמודדת עם קנס נוסף בסדרה של קנסות, שמצד אחד לא פוגע בארנק שלה אפילו בקצת, אך מצד שני מהווה השפלה קשה וסכנה ממשית לעתיד. החברה מיהרה להכריז שתערער על הקנס
יאיר מור | 
אפל (צילום unsplash, מתוך פייסבוק)
רשות הגנת המידע הצרפתית (CNIL) הודיעה ביום רביעי האחרון כי ביום חמישי שלפניו הטילה על אפל קנס בגובה 8 מיליון אירו – אבל הסכום אינו הפרט שאמור להטריד את אפל, אלא הסיבה: הפרת חוק על ידי איסוף מידע על משתמשי אייפון כדי להתאים להם פרסומות בלי שביקשה מהם באופן מפורש רשות לעשות זאת.
הפרסומות המדוברות מוצגות בעיקר כאשר משתמשים מחפשים אפליקציות בחנות של אפל, אפ סטור. אפל מאפשרת למשתמשים לבחור האם המודעות הללו תתבססנה על מידע אישי, או פשוט לפי הקשר החיפוש. אך לפי הרשות, בכל האייפונים שפעלו ופועלים על גרסאות iOS שעד 14.6, החברה לא טרחה לתת למשתמשים את הבטיחה והפעילה את ההתאמה האישית של הפרסומות הללו בלי לשאול ובלי להודיע (אם כי משתמשים שהיו בעלי מודעות גבוהה יכלו לחפש את ההגדרה ולכבות אותה).
כפי שציינו, סכום הקנס אינו מטריד עבור אפל: ברבעון שהסתיים בסוף ספטמבר 2022 היא הכניסה 90 מיליארד דולר והרוויחה בשורה התחתונה 20.7 מיליארד דולר – כלומר, קנס של 8 מיליון אירו, שהם כ-8.5 מיליון דולר, מהוות את ההכנסות שלה בכל 12.5 דקות, או הרווח הנקי שלה בכל 54.5 דקות. מה שהופך את ההחלטה הזו לסטירה עם הצד המשפיל של היד הוא ההאשמה לפיה אפל כורה מידע פרטי מהמשתמשים ללא רשותם כדי למכור פרסומות – נוהג שהחברה נוהגת להתפאר בכל שהיא דווקא חפה ממנו, בניגוד לגוגל ולמטא (לשעבר פייסבוק) המרושעות.
החברה הגיבה ואמרה לאתר Gizmodo כי "אנו מאוכזבים מההחלטה הזו, בהינתן ש-CNIL הודתה בעבר שהדרך בה אנו מציגים פרסומות בחיפוש בתוך חנות האפליקציות מתעדפת פרטיות משתמשים, ונערער (עליה). פרסומות החיפוש של אפל הולכות רחוק יותר מכל פלטפורמת פרסום דיגיטלית אחרת שאנו מכירים על ידי אספקת בחירה ברורה למשתמשים האם הם מעוניינים בפרסומות מותאמות אישית או לא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה