דיגיטל וטק

בעקבות מדיניות חדשה של מאסק: עיתונאים הושעו מטוויטר

מדיניותה החדשה של טוויטר נגד ה"דוקסינג" גוררת עימה השעיה של לפחות חצי תריסר עיתונאים כולל מ-CNN שהגיבו: "אנו נעריך מחדש את מערכת היחסים שלנו"
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
טוויטר השעתה את חשבונותיהם של לפחות חצי תריסר עיתונאים אתמול (חמישי) – כאשר המנכ"ל אילון מאסק טען שהם הפרו את מדיניות ה"דוקסינג" (מתן מידע אישי מזהה בפומבי על אדם או ארגון) החדשה של פלטפורמת המדיה החברתית.
כתב הניו יורק טיימס ריאן מק, דוני אוסאליבן מה-CNN ודרו הארוול מהוושינגטון פוסט היו בין אלה שנחסמו. נראה כי גם מאט בינדר מה-Mashable, מיקה לי מה-The Intercept והעיתונאים העצמאיים אהרון רופאר, קית' אולברמן וטוני וובסטר הושעו. לא ברור מה בדיוק הם פרסמו שהפר לכאורה את מדיניות ה"דוקסינג". 
ב-CNN פרסמו הצהרה כבר הלילה שתקפה את ההשעיה ה"אימפולסיבית והבלתי מוצדקת" של אוסאליבן ואחרים. "חוסר היציבות והתנודתיות ההולכת וגוברת של טוויטר צריכות לעורר דאגה עבור כל מי שהשתמש בטוויטר", נכתב בהודעה. "ביקשנו מטוויטר הסבר, ואנו נעריך מחדש את מערכת היחסים שלנו על סמך התגובה הזו".
העורכת הראשית של הוושינגטון פוסט, סאלי בוזבי, שיתפה את חששותיה לגבי הכתב שלה, והוסיפה שההשעיה ערערה את ההתחייבות של מאסק לחופש הביטוי בפלטפורמה. "הארוול גורש מטוויטר ללא אזהרה, תהליך או הסבר, בעקבות הדיווח המדויק שלו על מאסק", אמרה בוזבי בהצהרתה. "צריך להחזיר את העיתונאי שלנו מיד".
בטוויטר לא הגיבו על הבקשות להגיב על ההשעיות של העיתונאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה