דיגיטל וטק

האם ארה"ב הרסה את אייפון 14 ו-15?

ממשל ביידן צפוי להוסיף השבוע לרשימה השחורה שלו חברה שאפל התכוונה לרכוש ממנה רכיבים לאייפון. מה תעשה אפל כעת?
יאיר מור | 
אייפון (צילום pixabay)
הממשל האמריקאי צפוי להודיע השבוע על הוספת יותר מ-30 חברות סיניות ל'רשימת הישויות', הרשימה השחורה של חברות שמחלקת המסחר אוסרת על חברות אמריקאיות למכור להן או לקנות מהן טכנולוגיות אלא אם ניתן לכך אישור מיוחד, כך לפי דיווחים מהלילה בעיתונות.
אחת מעשרות החברות שתתווספנה לרשימה היא Yangtze Memory Technologies Company, או בקיצור YMTC. מדובר ביצרנית שבבי הזכרון הגדולה והמתקדמת ביותר בסין, שהיתה אמורה לפי דיווחים להפוך לספקית של אפל.
בספטמבר האחרון דווח כי אפל נמצאת במו"מ מתקדם מול YMTC לשילוב שבבי הזכרון שלה במכשירי אייפון הבאים (כלומר 14 ו-15), ואולי גם במכשירים אחרים. בכך, ניסתה אפל להפחית את התלות שלה בענקיות הקוריאניות סמסונג ו-SK Hynix, שמהן היא רוכשת את רוב הזכרונות למכשיריה, לצד Kioxia (חטיבת הזכרונות של טושיבה היפנית, שהפכה לחברה עצמאית) שממנה היא רוכשת כמות קטנה יחסית.
זמן קצר לאחר הדיווח, הזהירו סנאטורים את אפל לבל תחתום על עסקה עם החברה, שכן היא חשודה ככזו שמשרתת את המפלגה הקומוניסטית של סין. חודש לאחר מכן, עם הכרזת הצעדים החדשים בחרם השבבים האמריקאי נגד סין, הוספו YMTC והחברות האחרות לרשימת ה'לא מוודאים' – חברות שארה"ב חושדת, אך לא מסוגלת להוכיח, כי הן תומכות בצבא הסיני. החברות נדרשו לספק הוכחות שאינן עושות זאת תוך 60 יום, אך כעת, לקראת תום האולטימטום, נראה שלא סיפקו אותן והן תצטרפנה לענקית התקשורת וואווי, יצרנית השבבים SMIC ועשרות חברות נוספות ברשימה השחורה. בכל אופן, כבר עם הוספתן של החברות לרשימה האפורה ביטלה אפל את העסקה המסתמנת עם YMTC.
דובר משרד החוץ הסיני אמר היום במסיבת עיתונאים שגרתית כי ארה"ב "הפכה את שיתוף הפעולה הכלכלי לנשק פוליטי", וכי היא אשמה במשבר שרשרת האספקה. לדבריו, סין תנקוט "צעדים לשמירה על זכויותיהן של חברות סיניות".
החברה סירבה להגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה