דיגיטל וטק

הפתרון לסכסוך טוויטר-אפל: משתמשי אייפון ישלמו יותר?

לאחר שתקף את אפל, בסוף השבוע נפגש אילון מאסק עם המנכ"ל שלה, טים קוק, והודיע כי הסכסוך הסתיים. למרות זאת, נראה שעדיין יש שאלה לא פתורה: לאיזו מין פשרה הגיעו השניים? הערכה חדשה גורסת כי הם פשוט הבינו שהדרך לפתור את הסכסוך ביניהם היא שאף אחת מהחברות לא תתפשר, והמשתמשים יסבלו
יאיר מור | 
אילון מאסק וטים קוק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, טוויטר/ טים קוק, pexels)
האם משתמשי האייפון יהיו הקרבן בסולחה בין אילון מאסק לטים קוק? ייתכן שבקרוב בעלי מכשירים של אפל ייאלצו לשלם על שירותי הפרימיום של הרשת החברתית יותר מאשר המשתמשים במכשירים של חברות אחרות.
הסיבה לכך היא המלחמה שהכריז מאסק נגד אפל בשבוע שעבר. כזכור, מאסק טען כי אפל מאיימת להסיר את טוויטר מחנות האפליקציות, ותקף אותה על ה"מס" שהיא גובה על אפליקציות, בדמות 30% עמלה על כל תשלום שמבצעים משתמשי המכשירים שלה לשירותים שונים דרך אפליקציות.
לפי הניוזלטר של מארק גורמן, כתב הטכנולוגיה של בלומברג, שנשלח היום למנויים, אף אחד משני המנכ"לים לא יכול להתפשר כאן: מאסק חייב לקבל את 8 הדולרים על כל מנוי Twitter Blue כדי לכסות את ההון העצום ששילם עליה, בלי ש-30% מזה יילך לאפל (מעבר לעשרות האחוזים הנוספים שהולכים לרשויות המס); ואילו קוק לא יכול לוותר לטוויטר על העמלה או להרשות לה לעקוף אותה – שכן אם יאפשר זאת, כל האפליקציות בחנות יילכו אחריה, והמודל העסקי של חנות האפליקציות, שהיא אחד העסקים המרוויחים בתולדות אפל בפרט והעולם בכלל, יקרוס.
לכן, מסיק גורמן, האפשרות היחידה שבה שני הצדדים ייצאו מרוצים היא זו שבה הצד השלישי והסמוי בסכסוך – המשתמשים – ייצאו פחות מרוצים: טוויטר תציע למשתמשים אפשרות לשלם 8 דולר על מנוי בתנאי שיירשמו דרך האתר שלה, ולא דרך האפליקציה באייפון – מה שיסרבל את התהליך, אך יבטיח לה לקבל את 8 הדולרים ללא עמלה לאפל (חברות האשראי לוקחות שבריר ממנה, למקרה שתהיתם – סביב 3-4 אחוזים). אך מכיוון שהיא מחויבת להציע את ההרשמה גם דרך האפליקציה לאייפון, היא תציע אותה תמורת מחיר של 11 דולר – כך שמי שיבחר להירשם בדרך זו ישלם יותר, אך טוויטר תקבל ממנו אותו סכום.
אם הפתרון הזה נשמע לכם הזוי, כדאי שתדעו שטוויטר אינה הראשונה שמיישמת אותו: לפני חצי שנה, כאשר טלגרם השיקה את מנוי הפרימיום שלה, היא תמחרה אותו במחיר אחד למי שמשלם דרך הבוט שלה, מעט יותר מכך למי שמשלם דרך החנות של אפל והרבה יותר למי שמשלם דרך החנות של גוגל – במקרה של ישראל, 13.90 בתשלום בבוט, 15.90 בחנות של אפל ו-16.90 בחנות של גוגל. ההיגיון שם היה שלמרות ששתי החברות גובות את אותה עמלה (30% למי שמכניס מעל מיליון דולר בשנה), אצל אפל אין בחירה מכיוון שהתשלום באמצעים חיצוניים חסום, בעוד באנדרואיד יש למשתמשים בחירה קלה יותר – כך שאם הם בוחרים לשלם דרך החנות הם "נענשים" על כך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה