דיגיטל וטק

מאסק החזיר צייצנים שנויים במחלוקת – אבל יש לו קו אדום

מזה כשבוע מבטל מאסק את החלטות קודמיו בהנהלת טוויטר ומבטל את חסימתם של צייצנים שהעזו להתבטא באופן שנוי במחלוקת. אך יש צייצן אחד בלבד שלגביו הוא לא מוכן לשקול את ביטול החסימה בשום פנים ואופן. מה הסיבה?
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום vecteezy, יוטיוב/ Insider News)
במהלך השבוע האחרון השיב אילון מאסק לחיים כמה חשבונות שנחסמו מהרשת החברתית תחת שני המנהלים הקודמים שלה – אך יש לפחות חשבון אחד שהוא לא מוכן בשום פנים ואופן להחזיר.
בסוף השבוע הקודם בוטלו החסימות על חשבונותיהם של אתר הסאטירה הנוצרי באבילון בי, היוטיובר הבריטי המכונה סארגון אוף אקאד, הפסיכולוג הקנדי ג'ורדן פיטרסון, קניה ווסט שנחסם ימים בודדים לפני כן על התבטאויות אנטישמיות, הקומיקאית קאת'י גריפין שנחסמה בתחילת החודש על התחזות למאסק, וכמובן, הדובדבן שבקצפת – דונלד טראמפ, שחשבונו הוחזר ביום ראשון.
באותו יום, כמה שעות קודם לכן, הוא נשאל על ידי הפילוסוף והפודקאסטר סם האריס מדוע אינו מחזיר גם את חשבונו של אלכס ג'ונס, מגיש הטלוויזיה והרדיו הקיצוני והפרוע שנחסם ב-2018 לאחר שטען כי הטבח בבית הספר היסודי סנדי הוק ב-2012 היה "המצאה" וכל הגופות וההורים השכולים היו למעשה שחקנים. בתגובה הוא ציטט פסוק מספר מתי בברית החדשה: "תנו לילדים לבוא אלי ואל תמנעו מהם, כי לכאלה שייכת מלכות השמים".
קים דוטקום (יזם אינטרנט גרמני שעשה הון מאתר הורדות פיראטי בשם MegaUpload שנסגר לפני כעשור) צייץ בתגובה: "אלכס פישל עם סנדי הוק. הוא הודה בזה והתנצל. הוא גם צדק בהרבה 'תיאוריות קונספירציה'. אם שקרנים סדרתיים כמו ביידן וטראמפ מורשים להיות בטוויטר אז גם אלכס ג'ונס צריך להיות שם. אנא שקול מחדש למען חופש דיבור אמתי".
התגובה של מאסק היתה מפתיעה: "הבן הבכור שלי מת בזרועותיי. הרגשתי את פעימת ליבו האחרונה. אין בי רחמים כלפי אף אדם שמסוגל לנצל את מותם של ילדים למען רווח, פוליטיקה או תהילה".
 
בנו הבכור של מאסק, נוואדה אלכסנדר, נולד לו ולאשתו הראשונה, ג'סטין, ב-2002, ומת בגיל 10 שבועות באופן פתאומי.
ג'ייסון קלקאניס, משקיע ידוע שמייעץ למאסק, הגיב גם הוא: "אלכס ג'ונס הוא רוע צרוף והמקרה הקל ביותר עבור כל פלטפורמה לפסוק בעניינו – לדעתי (וזה כל מה שזה, אנשים!). 1.4 מיליארד דולר בפסקי דין לרוחב מספר תחומי שיפוט בארה"ב, שבה (חופש) הדיבור כמעט תמיד זוכה כברירת מחדל מול סבל של קרבנות". פסקי הדין המדוברים הם אלו שהתקבלו בתביעות של הורי סנדי הוק נגד ג'ונס, והאחרונה שבהן התקבלה ממש לאחרונה וחייבה אותו לשלם להם כמעט מיליארד דולר.
 
טים פול, אושיית יוטיוב ופודקאסטר שתומך בחופש הדיבור ותמך ברכישת טוויטר על ידי מאסק, לא נתן לסיפורו האישי של מאסק להסיח את הדעת מהעובדות: "זה אישי. מה הקשר בין הצהרות של צדדים שלישיים לכללים של טוויטר? או שיש כללים אובייקטיביים, או שאנחנו חיים בחסות גחמותיהם של מיליארדרים – מה שבבירור הוא המצב כאן".
 
באופן פרדוקסלי, האריס, שהתחיל את כל חלופת ההודעות הזו כאשר תמך לכאורה בהשבת ג'ונס לרשת החברתית, מחק אתמול (חמישי) את חשבונו מסיבה לא ברורה – אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שתוך כדי תמיכה בהשבת ג'ונס הוא רמז כי אם חשבונו של טראמפ יוחזר לחיים הוא יסגור את שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה