דיגיטל וטק

התקלה באינסטגרם: האם הרשת עצמה גרמה לתקלה?

משתמשי הרשת החברתית שאיבדו המוני עוקבים, או נחסמו משימוש בחשבונותיהם, מעלים השערות לגבי הסיבות לתקלה – ושתיים מהן עשויות להעיד על התנהלות חסרת אחריות מצד אינסטגרם עצמה
יאיר מור | 
אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם (צילום אינסטגרם/ אדם מוסרי, pixabay)
משתמשי אינסטגרם ממשיכים לדווח – בעיקר בטוויטר – על ירידה במספר החשבונות העוקבים או הנעקבים שלהם, מזה כשעתיים וחצי – ונראה שברשת נפוצות שתי תיאוריות מרכזיות שלפיהן אינסטגרם עצמה גרמה לתקלה.
רבים מהדיווחים על התקלה מציינים כי לאחרונה הבטיחה אינסטגרם להילחם עד חורמה בחשבונות ספאם וכל מי שמעורב בקניית עוקבים ולייקים – בין אם כזה שקונה אותם ובין אם חשבון שחשוד בעקיבה ו"לייקוק" תמורת תשלום. ואכן, רבים מאלה שמדווחים שהחשבונות שלהם נחסמו – ויש מיליונים כאלו, לפי הערכות – רמזו בצורות כאלו או אחרות שנהגו "להחליף עוקבים" עם אחרים (כלומר, הפרקטיקה של מעקב אחרי כל חשבון שעוקב אחרי המשתמש והסרת עוקב מכאלו שלא 0 פרקטיקה שמעידה בדרך כלל על חשבון שכל מטרתו למכור "עוקב" ו"לייק").
עם זאת, תיאוריה אחרת, ומעניינת עוד יותר, הועלתה על ידי מומחה הרשתות החברתיות האמריקאי מאט נבארה. הלה העלה לטוויטר צילום מסך מחנות האפליקציות של אפל, שמראה שזמן קצר לפני תחילת התקלה עדכנה אינסטגרם את האפליקציה שלה למכשירי אייפון. מבדיקת אתר ice עולה כי גם האפליקציה של החברה למכשירי אנדרואיד בסיסיים (Instagram Lite) עודכנה בשעות האחרונות. לכן, לא מן הנמנע ששינוי באפליקציות החדשות של הרשת החברתית הוא שגרם לשרתים לנעול את חשבונותיהם של המשתמשים בגרסאות הללו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה