דיגיטל וטק

בריטניה מגרשת את ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי

ממשלת בריטניה הציבה תאריכי יעד לחברות התקשרות שלה, להסיר את הציוד של וואווי, בחשש מהריגול הסיני
מערכת ice | 
וואווי (צילום iStock)
ממשלת בריטניה האריכה מועד אחרון לחברות תקשרות להסיר ציוד של ענקית הטכנולוגיה הסינית Huawei מרשתות ה-5G שלהם. כעת לחברות יהיה עד דצמבר 2023 להסיר ציוד וואווי, כמו זה המשמש באתרי טלפון ומרכזיות טלפון, מ"ליבות" הרשת שלהם - שם מעובדים חלק מהנתונים הרגישים ביותר. הממשלה הורתה להם במקור לעשות זאת עד ינואר.
בינתיים, הדרישה מחברות להפחית את רמת הציוד של וואווי ברשתות שאינן הליבה שלהן ל-35%, נדחתה ל-31 באוקטובר 2023 - מאוחר יותר מהאולטימטום הראשוני של יולי. הם עדיין יצטרכו לאסור תשלומים חדשים של Huawei 5G ולחסל אותו לחלוטין מהרשתות שלהם עד סוף 2027. הצו עוגן בחוק בשנה שעברה עם חקיקה שנקראת Telecoms Security Act.
ממשלתה של ראש הממשלה, ליז טראס, שלחה הודעות משפטיות ל-35 מפעילי רשתות טלקום בבריטניה, כדי לאכוף את המהלך באופן רשמי. בריטניה אמרה בתחילה שהיא תאפשר לוואווי את השקת רשתות 5G שלה, אבל בשנת 2020, הממשלה בחרה להשעות את החברה הסינית בגלל דאגות של אבטחת מידע. החברה שבסיסה בשנג'ן סווגה כספק "בסיכון גבוה", כלומר היווה סיכונים אפשריים לביטחון הלאומי. גורמים רשמיים משני צדי האוקיינוס ​​האטלנטי, חוששים שהטכנולוגיה של וואווי עלולה לאפשר לסין לרגל אחרי תקשורת רגישה ונתונים אחרים. וואווי הכחישה זה מכבר את הטענות ואמרה שהמהלכים לחסום אותה הם "ממניעים פוליטיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה