דיגיטל וטק

פייסבוק הופכת לטיקטוק? הצעד הדרמטי של הרשת החברתית

הרשת החברתית הגדולה בעולם הודיעה כי היא מעתיקה את טיקטוק ומשיקה את החיקוי שלה לרשת החברתית הסינית בכל העולם, כולל ישראל
יאיר מור | 
פייסבוק (צילום unsplash)
מטא (פייסבוק לשעבר) הודיעה לפני זמן קצר על השקת Reels – פורמט הסרטונים המקביל לטיקטוק – ביותר מ-150 מדינות, בהן גם ישראל. כעת, הפורמט החדש של סרטונים, שהיה זמין בחודשים האחרונים באינסטגרם ולמשתמשי פייסבוק במדינות צפון ומרכז אמריקה, זמין גם ברשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, וב-175 מדינות. ניתן ליצור ולפרסם סרטונים בפיד, בקבוצות ובלשונית הווידאו של פייסבוק.
ה"רילס" הם סרטונים קצרים בפורמט אנכי, באורך של עד 60 שניות, הדומים ל"סטוריז" – אלא שבניגוד לפורמט האחרון, הם אינם מיועדים למחוק את עצמם לאחר 24 שעות, אלא להישאר זמינים לצפייה כמו סרטונים רגילים ופוסטים אחרים ברשת החברתית. בעת צפייה בסרטון "ריל", אפשר ללחוץ "לייק", לשתף, להגיב או ללחוץ על כפתור המעקב אחר היוצר.
פייסבוק הדגישה כי ה"רילס" אמורים להיות מפתים במיוחד עבור משתמשים וקיימים – שכן מלבד הקהל העצום של 2.9 מיליארד משתמשים פעילים בחודש (ו-1.9 מיליארד פעילים מדי יום), היא מתכוונת להרחיב לכל העולם גם את האפשרות להרוויח מה"רילס" כסף. ביולי הודיעה החברה על קרן של מיליארד דולר לחלוקת רווחים למשתמשי אינסטגרם שיעלו סרטונים מוצלחים במיוחד בפורמט הזה, וכעת ניתן יהיה לעשות זאת גם בפייסבוק. הדרכים להפיק רווחים מ"רילס" יכללו הצגת פרסומות בדמות באנרים שקופים-חלקית או סטיקרים על גבי הסרטונים, שלחיצה עליהם מעבירה את הצופה לרכישת מוצר כלשהוא שהיוצר מקבל עמלה על כל קנייה שלו; כוכבים – מעין מטבע וירטואלי שמשתמשים יכולים לקנות בכסף ולחלק אותם על ידי לחיצה עליהם בעת צפייה בסרטונים; ופרסומות במסך מלא שיוצגו בין הסרטונים.
מדובר בניסיון של הרשת החברתית הגדולה בעולם להילחם במי שמזנבת בה – טיקטוק, שהפכה בשנתיים האחרונות לרשת החברתית הצומחת ביותר בעולם, ואף לאפליקציה עם מספר ההורדות הגבוה בתבל. מטא חייבת למצוא דרכים לבלום את המגמה של עצירת הצמיחה שלה, שנחשפה בדו"ח הרבעוני האחרון שלה וגרמה לה לאבד יותר מ-40% משוויה תוך שבועות ספורים. תחרות ישירה מול טיקטוק היא הדרך המתבקשת של פייסבוק לעצור את ה"התבגרות" שלה (כלומר עליית הגיל הממוצע של המשתמשים, כאשר המבוגרים ביותר מתחילים למות וצעירים מצטרפים למתחרים) ולחזור להיות רלוונטית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה