דיגיטל וטק

חודשי הקניות צפויים להניב שיא במכירות הגלובליות: סכום העתק נחשף

על פי סיילספורס, בינה מלאכותית וסוכני AI צפויים להוביל ל-21% מכלל הזמנות החגים העולמיות, השוות 263 מיליארד דולר. חודשי הקניות (נובמבר-דצמבר) צפויים להניב שיא במכירות הגלובליות של 1.25 טריליון דולר
דסק דיגיטל | 
רכישות אונליין (צילום shutterstock)
סיילספורס, החברה התוכנה העוסקת בשירותי מחשוב ענן וכמובילה עולמית ב-CRM, מפרסמת גם השנה את התחזיות לקראת חודשי הקניות (נובמבר-דצמבר) 2025. הדו"ח מבוסס על סקר שנערך בקרב למעלה ממיליארד וחצי צרכנים בעולם. הדו"ח חושף כי חודשי הקניות הקרובים צפויים להניב שיא במכירות הגלובליות  של 1.25 טריליון דולר.
בעוד שהקפאת הריביות מגדילה את כוח הקנייה של הצרכנים, האופן שבו הצרכנים קונים משתנה באופן מהותי. החברה האמריקאית מעריכה כי חלק משמעותי מהזינוק שחל בצמיחה העסקית בחודשי הקניות מיוחס לעלייה בשימוש בינה מלאכותית ובתנועה המופנית על ידי סוכנים. 
על פי הנתונים, השימוש בבינה מלאכותית וסוכנים אוטונומיים אמורים להשפיע על 21%  מההזמנות הללו השוות ל-263 מיליארד דולר. זהו גידול ניכר לעומת השנה הקודמת, ומדגיש את המהירות שבה צרכנים משלבים עוזרי בינה מלאכותית כמו ChatGPT ו-Gemini במסעות הקנייה שלהם. 
למעשה, התנועה מעוזרים בבינה מלאכותית גדלה במהירות בשנת 2025, כאשר נפחי התנועה המקוונת גדלו ב-119% משנה לשנה במחצית הראשונה של השנה. שיעורי ההמרה מערוצים אלה היו גבוהים ביותר מ-700% מתנועה ממדיה חברתית במחצית הראשונה של השנה וגבוהים ב-200% ממקורות תנועה אחרים כמו חיפוש מסורתי וחיפוש ישיר, מה שמדגים את יעילותם.
מגמות שנראה בחגי הקניות הקרובים: 
הדו"ח מצביע על העדפה גוברת של צרכנים לחסכון וקיימות לנוכח אי הוודאות הכלכלית. על פי הדו"ח סכום של 64 מיליארד דולר מהמכירות בחודשים אלו יגיע משוק המכירות החוזרות, כאשר חיסכון כספי הינה הסיבה המובילה לכך. בנוסף, 46% מהקונים מתכננים לתת פריט שהיה בבעלותם בעבר כמתנה. חיסכון כספי הוא גם הסיבה לכך ש-77% מהצרכנים כיום מדווחים כי יחכו עד בלאק פריידי וסייבר מאנדיי כדי לבצע את הרכישות העיקריות שלהם.
על התפתחות עידן הדיגיטל, הנתונים מצביעים על כך שהחנות הפיזית נותרה כערוץ מכירות קריטי עבור הקונים. זה נכון במיוחד עבור הדור הצעיר, שבו 3 מתוך 4 קונים מדור ה-Z צפויים לקנות בחנות, במיוחד בימים מרכזיים כמו בלאק פריידי. למרות היותם דור דיגיטלי, על כל דולר שקונה מדור ה-Z מוציא באינטרנט, הוא צפוי להוציא 3 דולר בחנות פיזית. זה מדגיש את החשיבות של קמעונאים ליצור חוויית מותג מגובשת בכל הערוצים, וללכוד דור חדש של צרכנים הן באינטרנט והן במצב לא מקוון.
למרות תחזית המכירות החיובית, קמעונאים צפויים גם להיות זהירים עם מבצעים. התחזית צופה 2% פחות הזמנות שיבוצעו עם קוד קופון, ככל הנראה בתגובה לעלייה בעלויות שרשרת האספקה. ירידה זו בהנחות, בשילוב עם עליית המכירות המונעות על ידי בינה מלאכותית ושוק המכירות החוזרות המשגשג, מציירים תמונה מורכבת של נוף קמעונאי שעובר עיצוב מחדש במהירות על ידי טכנולוגיה, הרגלי צרכנים מתפתחים ותנאים מקרו-כלכליים המשתנים במהירות.
על בכירים בסיילספורס, הקמעונאים חייבים להיות מוכנים לתפוס את חלקם בעוגה. הנתונים של חברת התוכנה מראים כי קמעונאים יכולים לרתום את הבינה המלאכותית כדי להגדיל את נתח ההכנסות, במיוחד לאורך מסע הקנייה ובתחום שירות הלקוחות.
מודלי שפה גדולים וכלי מענה גנרטיביים, שהחלו את דרכם ב-2022 כ-״יוצרי ממים״, הפכו לכלי היפר-פרסונליזציה שמשנים את הדרך בה צרכנים מגלים מותגים ומוצרים חדשים. הנתונים מראים כי 17% מהצרכנים השתמשו בעוזר AI או ב-LLM בשנה האחרונה כדי לחפש מוצרים. חשוב מכך, האמון בהמלצות הללו זינק – 86% מהמשתמשים סומכים עליהן כיום, לעומת 46% בלבד במאי.
היכולת לאופטימיזציה של עמודי מוצרים, מבצעים ומסרים עבור חוויות חיפוש מבוססות AI גנרטיבי תהיה אסטרטגיה קריטית למותגים. ההזדמנות ברורה: חיפוש גנרטיבי צומח במהירות כערוץ חיפוש דיגיטלי חדש לגילוי, ומרחיב את המגרש ש-SEO  הגדיר במשך שנים.
מעבר לגילוי מוצרים, העניין של צרכנים בסוכני AI שפועלים בשמם הולך וגובר. הנתונים של סיילספורס מצביעים על כך ש-48% מהקונים שכבר משתמשים ב-AI  לקניות פתוחים לאפשרות שסוכן AI יבצע עבורם רכישה בפועל. קמעונאים דיגיטליים שישכילו לשלב סוכני AI שינחו את הקונה משלב הגילוי ועד לתשלום – יראו ככל הנראה שיעורי המרה גבוהים יותר. 
סוכני AI גם מייעלים את שירות הלקוחות. לראשונה זה עשור, מצפים לירידה במספר הפניות לשירות הלקוחות – סימן ברור לכך שסוכנים יכולים לטפל בפניות שגרתיות מהר יותר, ולפנות את הנציגים האנושיים לטיפול במקרים מורכבים יותר. סיילספורס צופה ששימוש ב-AI  ובסוכנים לשירות לקוחות יצמח ב-39% במהלך חודשי הקניות, מה שיוביל לירידה כוללת של 2.5% במספר האינטראקציות מול שירות הלקוחות. זהו עדות לכוחם של סוכנים להבין ולספק את צרכי הלקוחות באופן יעיל יותר מאי פעם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה