דיגיטל וטק
רויטרס חושפת: האם הרשתות החברתיות יהרגו את ערוצי התקשורת?
דו"ח חדש חושף נתון לפיו רוב האמריקנים צורכים חדשות דווקא מהרשתות החברתיות וממשפיעני רשת, ולא מכלי התקשורת המוכרים. האם המהפך הזה מסמן עידן חדש של חדשות מפוקפקות, או כזה שיהרוג את העיתונות?
הרשתות החברתיות תופסות חלק ניכר מהחיים של כולנו, בכל שכבת גיל. בין אם עבור צריכת תוכן, בידור, שיווק העסק או צריכת חדשות. דו"ח חדש של רויטרס המבוסס על סקר שנערך בקרב כ-100 אלף איש ב-48 מדינות, מצביע כי בארצות הברית, הרשתות החברתיות ופלטפורמות הווידאו הן מקור החדשות העיקרי עבור הציבור האמריקני.
לפי הנתונים, 54% מהאמריקנים צורכים חדשות דרך פלטפורמות כמו פייסבוק, X (לשעבר טוויטר) ויוטיוב – יותר מאשר דרך ערוצי טלוויזיה (50%) ואתרי חדשות ואפליקציות (48%). הדו"ח מצביע על עלייה חדה בחדשות המוגשות בידי מנחה אישי ותוכן של משפיענים, תופעה שקיימת גם במדינות אחרות אך בולטת במיוחד בארצות הברית.
מגיש הפודקאסט ג'ו רוגן, לדוגמה, היה הדמות החדשותית הנצפית ביותר – 22% מהאמריקנים נחשפו לתוכן שלו בשבוע שבו נאספו הנתונים.
המחקר מתריע גם מפני הסכנות שבמודל החדשות החדש: כמעט מחצית מהנשאלים בעולם (47%) ציינו שמשפיענים ודמויות מקוונות הן מקור משמעותי למידע מטעה או שקרי – בדומה לפוליטיקאים. כמו כן, נמצא שפוליטיקאים פופוליסטים מעדיפים להתראיין בפני מארחים מזוהים פוליטית ולא לעבור ראיונות עיתונאיים ביקורתיים.
עוד ב-
עוד עולה מהדו"ח כי פלטפורמת X שומרת על יציבות ואף בצמיחה בכמה שווקים, ובראשם ארצות הברית – במיוחד בקרב צעירים בעלי נטייה ימנית. מאז רכישת הפלטפורמה על ידי אילון מאסק ב-2022, שיעור המשתמשים המזוהים עם הימין בארה"ב שילש את עצמו. לעומת זאת, פלטפורמות מתחרות כמו Threads ו-Bluesky כמעט שאינן משפיעות על שוק החדשות העולמי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



