דיגיטל וטק

מהפכת ה-AI של גוגל: זה הכלי שמאיים על תעשיית הקולנוע?

כלי ה-AI החדש גוגל לא משאיר אף אחד אדיש: גם אנשי מקצוע מנוסים מתחילים לתהות מה יישאר להם בידיים כשמנוע כמו Veo יוצר סרטונים קולנועיים בלחיצת כפתור. האם זו תחילת הסוף לסטים ולימי הצילום כפי שהכרנו?

רועי קורלנד | 
כוכבת קולנוע-אילוסטרציה AI
משהו קרה בשבוע שעבר. רגע לפני שהספקנו לחקור עוד "מהפכת AI", גוגל שחררה לעולם את Veo – מנוע וידאו שמטלטל את כל מה שחשבנו שאפשרי. זו לא עוד הדגמה טכנולוגית מרשימה, אלא תוצר שמדבר שפה קולנועית, בונה סצנה עם עומק, קצב ותחביר. לראשונה, גם אנשי מקצוע ותיקים, מפיקים, עורכים וצלמים, שואלים את עצמם ברצינות: מה המקום שלנו בעולם החדש הזה ואיך אנחנו משלבים את הטכנולוגיה הזו?
כמי שיום-יום, שעה-שעה, עובד צמוד לצוותים שמלווים פרסומות, סדרות, סרטים והפקות בינלאומיות, אני רואה מקרוב את ההשפעה של טכנולוגיה על התעשייה. אנחנו עובדים עם המערכות הכי חזקות, התוכנות הכי עדכניות ועורכים שמכירים כל פיקסל. אבל Veo הצליח לגעת במקום אחר ועמוק יותר. זו לא רק טכנולוגיה. זו הצהרת כוונות.

רועי קורלנד | צילום: מנחם רייס
Veo מפיק וידאו שנראה כאילו צולם בסט אמיתי, עם תנועה חלקה, תאורה מדויקת, זוויות מצלמה קולנועיות, עומק שדה ורצף סצנות שמרגיש מתוכנן. יש לו שפה. הוא לא "מצייר" משהו יפה, אלא בונה סצנה. הוא מבין את התחביר הוויזואלי, וזה רגע מכונן, כי זו הפעם הראשונה שמנוע בינה מלאכותית לא רק מייצר תמונה, אלא מייצר נרטיב.
אנשי מקצוע רגילים לפקפק בכלים כאלה. אנחנו הרי יודעים כמה עבודה יש מאחורי פריים בודד, כמה מחשבה מושקעת בבחירת קצב, באיזון בין תנועה לרגש. ובכל זאת, הפעם יש תחושה של תזוזה. זו לא תחרות של "מי טוב יותר", אלא שאלה חדשה: מה נרצה לצאת לצלם ואיך ייראו ימי צילום, אם בכלל, בעתיד?
קודם כל, חשוב לי לומר: אני לא מאמין ש-Veo מחליף אותנו. אני כן מאמין שהוא מאלץ אותנו להתחדד. זה רגע שבו המקצוענים חייבים להתמקצע עוד יותר, להבין איפה האנושי שלנו חזק יותר, איפה לאלגוריתם אין מענה. זה הזמן להכניס עומק. זה הזמן להוביל.
בשנים האחרונות אנו משלבים AI בעבודה היומיומית, אך לא כתחליף אלא ככלי שעוזר, מייעל, מחבר בין יצירתיות למהירות. ה-AI הגיע היום לרמות גבוהות מאוד, שיכולות לחסוך גם המון כסף למפרסמים, אבל המפתח הוא לא רק "כמה מהר אפשר לייצר תוכן", אלא כמה משמעותי הוא יהיה. כמה הוא ייגע – וזה עדיין קורה בלי אדם מאחורי המכונה.
אבל Veo הוא רק ההתחלה. אנחנו רואים כאן דור חדש של מנועי תוכן, והם לא עוצרים בווידאו בלבד. דמיינו מנוע שיכול להפיק סדרת רשת שלמה עם תסריט, דמויות, דיבוב, פסקול, צילום ועריכה – והכול בלחיצת כפתור. עכשיו דמיינו את זה קורה תוך דקות, עם התאמה אישית לכל קהל יעד. הפרסום, השיווק והבידור לא הולכים רק להשתנות – הם עלולים להתערבל זה בזה. הגבול בין עולמות מציאותיים למלאכותיים ייטשטש עוד יותר, וכמו תמיד – מי שלא יתעדכן עלול להישאר מאחור.
Veo ומנועים חדשים שיגיעו בזמן הקרוב הם לא האויב, הם גם לא הצלה, אך הם בהחלט מבחן. למי שירגיש מאוים מהטכנולוגיה – היא עלולה באמת להוות איום בשבילו. למי שיבין אותה ויאמץ אותה – היא יכולה להיות מנוע צמיחה חדש.
הכותב הוא רועי קורלנד, מייסד ומנכ"ל חברת ההפקות גרין פרודקשנס.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה