דיגיטל וטק

הוסרו המכשולים: פרטנר ו-yes חוזרות להסכם שעשוי לשנות את השוק

אחרי שההסכם המקורי נעצר בעקבות הסתייגות רגולטורית, שתי החברות חוזרות עם נוסחה חדשה שמאחדת כוחות ומרחיבה את תפוצת התכנים לשלושה מיליון צופים. איך המהלך ישפיע על התחרות בשוק הטלוויזיה?

רפאל בן זקרי | 
אבי גבאי, אילן סיגל (צילום כפיר סיוון, רמי זרנגר, shutterstock)
לאחר התנגדות רשות התחרות להסכם המקורי בין yes לפרטנר, הודיעו היום (רביעי) שתי החברות על תיקון להסכם שיתוף הפעולה ביניהן. במסגרת ההסכם המתוקן, שהוא למעשה הסכם חדש, פרטנר תשלב בשירות הטלוויזיה שלה שירות חדש שיתבסס על פלטפורמת +STING של yes.
ההסכם החדש, שנוצר בעקבות שיח עם הרשות ובהתאם להערות שלהם, יחול על כ-800 אלף בתי אב - כשלושה מיליון צופים. הוא ייכנס לתוקף מסחרי בתוך ארבעה עד שישה חודשים, ויהיה תקף לחמש שנים עם שתי אופציות להארכה של שנה נוספת בכל פעם.
כזכור, ביולי 2024 נחתם ההסכם המקורי, שבמסגרתו התחייבה פרטנר לתשלום חודשי מינימלי של 5.3 מיליון שקל ל-yes. ההסכם כלל פיתוח אפליקציה ייעודית שתתבסס על תכני yes אך תמותג ותתופעל על ידי פרטנר. רשות התחרות הביעה הסתייגות מחשש לפגיעה בתחרות, והחברות משכו את בקשת הפטור שהוגשה – מהלך שסלל את הדרך להסכם הנוכחי.
ההסכם אינו בלעדי, ומאפשר לכל אחת מהצדדים להתקשר בעתיד בהסכמים דומים עם שחקנים נוספים. עבור פרטנר מדובר במהלך אסטרטגי שמפחית משמעותית את עלויות התפעול והפקת התכנים, ומרחיב את היצע התוכן שלה – כולל תכני מקור של yes ותכנים בינלאומיים כמו HBO ו-CBS.
מנגד, yes נהנית מהרחבת תפוצת שירותי +STING, מקור הכנסה קבוע ותוספת של מאות אלפי בתי אב לחשיפת תכניה. בשוק התקשורת מעריכים כי המהלך מצמצם את מספר השחקנים העצמאיים בתחום התוכן משלוש לארבע קבוצות עיקריות – סלקום, HOT ו-yes (בשיתוף פרטנר) – ומשקף מגמה ברורה של התכנסות השוק.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה