דיגיטל וטק

גוגל חוטפת קנס ענק: למי תשלם 2.7 מיליארד דולר? | כל הפרטים

האיחוד האירופי הטיל על גוגל קנס בסך של 2.4 מיליארד יורו  (2.7 מיליארד דולר) לאחר שהבחין כי החברה מנצלת לרעה את כוחה בתחום החיפוש. על אף הערעור שגוגל הגישה בנושא, בית הדין לצדק דחה אותו וקבע כי החברה השתמשה בכוחה בתחום החיפוש למען תיעדוף שירות הקניות שלה בראש החיפושים

מערכת ice | 
גוגל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לאחר שענקית הטכנולוגיה הכריזה אמש (שני) כי היא משנה גישה במאבק נגד האקרים ונוכלים ברשת, היום (שלישי) פורסם כי גוגל רושמת הפסד ענק מול האיחוד האירופי. על פי הדיווחים, האיחוד הפוליטי והכלכלי העל-לאומי עקב אחר פעילות ענקית הטכנולוגיה בתקופה האחרונה ומצא פגם באופן התנהלותה. מוקדם יותר היום (שני) החליט בית הדין לצדק לדחות את הערעור של גוגל וחילט אותה.
עוד נודע, כי גוגל תחויב לשלם קנס בסך 2.4 מיליארד יורו (2.7 מיליארד דולר) לאיחוד האירופי לאחר שאותו גוף הבחין כי החברה מנצלת לרעה את כוחה בתחום החיפוש בכדי להציב את שירות הקניות שלה בראש החיפושים על פני מתחריה. על פי פסק הדין של בית המשפט לצדק של האיחוד האירופי, ענקית הטכנולוגיה מנצלת את כוחה בתחום החיפוש בכדי לקדם את השירותים שהיא מעניקה לגולשים. 
כזכור, הקנס הענק הוטל על ענקית הטכנולוגיה בשנת 2017, לאחר חקירה ממושכת בת שבע שנים. אותן פעולות חמורות שביצעה גוגל הובילו לכך ששירות הקניות שהיא מפעילה יקבל עדיפות בתוצאות החיפוש, בניגוד למתחרים שלה ששירותיהם יוסתרו. יש לציין כי מדובר במתחרים שלא שילמו לגוגל על קידום החשיפה.
על פי חוות הדעת של הנציבות, ענקית הטכנולוגיה ניצלה את מעמדה וכוחה הרב בתחום החיפוש בכדי לקדם את שירות השוואת המחירים שלה. עוד נודע, כי במקביל קידמה גוגל חברות גדולות שנהגה לעבוד איתן. 
כאמור, גוגל עלתה אמש (שני) לכותרות בעקבות שינוי האסטרטגיה שלה במאבק נגד נוכלים והאקרים ברשת. על פי הדיווח, ענקית הטכנולוגיה החליטה להגיש תביעה נגד האקרים רוסים שהיו מעורבים בניצול חשבונות גוגל ופרסום מודעות מזויפות, דבר שהוביל לגל תביעות שונות. מאז גוגל הגישה שמונה תביעות נוספות נגד האקרים ונוכלים שמואשמים בפעילות זדונית ברשת. 
דובר Google מסר: "אנחנו מאוכזבים מהחלטת בית המשפט. פסק הדין מתייחס לכמה עובדות מאוד ספציפיות. ביצענו שינויים עוד בשנת 2017 כדי לעמוד בהחלטת הנציבות האירופית. הגישה שלנו הצליחה במשך יותר משבע שנים, ויצרה מיליארדי קליקים עבור יותר מ-800 שירותי השוואת קניות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה