דיגיטל וטק

למה אפל משקיעה מיליארדים בפיתוח שלא מצליח?

אפל משקיעה משאבים עצומים בפיתוח מודמים סלולריים משלה, למרות שהפיתוח מתמודד עם קשיים ואינו צפוי להביא לשינויים משמעותיים במכשירי האייפון בקרוב. האם המהלך נועד לצמצם תלות ביצרניות חיצוניות, או שמא יש לאפל תוכניות גדולות יותר לעתיד?
רפאל בן זקרי | 
אפל (צילום unsplash)
אפל משקיעה מיליארדים ושעות עבודה רבות בפיתוח מודמים סלולריים, שישמשו אותה עבור דגמי האייפון שלה, למרות שלא צפוי שינוי משמעותי במכשירים הללו בעקבות הפיתוח הזה. אז מדוע כה חשוב לענקית מקופרטינו להשקיע לא מעט משאבים עבור פיתוח כזה, שבינתיים לא מצליח כל-כך?
מודם סלולר הוא הרכיב שמאפשר לסמארטפון להתחבר לאינטרנט דרך רשתות כמו 3G, 4G ו-5G. אפל משתמשת כיום במודמים של קוואלקום, אך היא מנסה לפתח מודם משלה מאז 2018, ללא הצלחה מספקת עד כה, בעיקר בגלל בעיות בביצועים וחימום יתר.
מארק גורמן מבלומברג מציין כי ייתכן שאפל מפתחת מודם פנימי כדי לשווק את המכשירים שלה עם רכיבים תוצרת בית, ואולי אף לפתח שבב אחוד שיטפל בכל הפונקציות האלחוטיות, כולל WiFi ו-Bluetooth. עם זאת, הוא מעריך שהמניע העיקרי הוא כלכלי – החברה רוצה לצמצם את התלות בקוואלקום ולהפחית את העלויות הקשורות בכך.
למרות כל המאמצים, גורמן מדגיש שקוואלקום מחזיקה בכמות רבה של פטנטים בתחום, מה שעשוי למנוע מאפל להשלים את המהלך בהצלחה בעתיד הקרוב. עם זאת, לא ניתן לשלול את האפשרות שמודם פנימי של אפל יועיל לה בעתיד הרחוק.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה