דיגיטל וטק

דרמה ענקית בעולם הרכב: כך בוצעה הונאת הלקוחות

מדינת טקסס תובעת את General Motors, בטענה להונאה ושימוש במידע אישי של לקוחות. לפי התביעה, החברה מכרה את נתוני הנהיגה, תוך הפרת חוקי הגנת הצרכן. התובע הכללי דורש קנסות ופיצויים עד מאות מיליוני דולרים. כיצד החברה תתמודד עם תביעת הענק?
רפאל בן זקרי |  1
ביטוח רכב-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מדינת טקסס הגישה תביעה נגד יצרנית הרכב General Motors בטענה להונאה נרחבת ושימוש בלתי הוגן במידע אישי של לקוחות. התביעה, שהוגשה השבוע, מתארת כיצד החברה יצרה תהליך סבוך ומטעה עבור לקוחות שרכשו רכבים חדשים, והובילה אותם לשתף את נתוני הנהיגה שלהם תחת האשליה שמדובר באמצעי להגברת הבטיחות. בפועל, לטענת התביעה, המידע הזה נמכר לחברות ביטוח, מבלי שהחברה גילתה על כך ללקוחותיה.
על פי הטענות, החברה לא הציגה באופן ברור את האפשרות שהנתונים ישמשו למטרות מסחריות או שיימכרו לחברות צד שלישי. בכך, הפרה החברה את חוקי ההגנה על הצרכן במדינת טקסס. התובע הכללי של טקסס, קן פקסטון, ביקש להטיל על החברה קנסות של לפחות 10,000 דולר לכל רכב שנמכר במדינה מאז 2015, סכום שעלול להגיע למאות מיליוני דולרים. בנוסף, במקרים בהם הקורבנות היו בני 65 ומעלה, פקסטון דורש פיצויים גדולים יותר בסך 250,000 דולר לכל מקרה.
מדינת טקסס כבר זכתה לאחרונה בהסדר ענק בסך 1.4 מיליארד דולר נגד מטא עקבות חששות הקשורים לפרטיות, ונראה כי היא נחושה להמשיך להיאבק במקרים דומים של הפרת פרטיות תושבי המדינה. תביעה זו עשויה להיות חלק ממגמה רחבה יותר שבה המדינות בארצות הברית מגבירות את הפיקוח והענישה על חברות טכנולוגיה ותעשייה שמפרות את זכויות הפרט של תושביהן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם זה נכו אז הם צריכים ללכת לכלא !!! (ל"ת)
    מיק 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור