דיגיטל וטק

טיקטוק הפרה את החוק? "קנס אזרחי של לא פחות ממיליארד דולר"

משרד המשפטים האמריקני הגיש תביעה נגד פלטפורמת שיתוף הסרטונים הסינית. הרקע: טענות לפגיעה בפרטיותם של ילדים בני 13 ומטה, להם אפשרה לכאורה החברה להשתמש בשירותים מבלי לקבל את אישור ההורים. הערכות: גם אם טיקטוק תפסיד - היא עלולה לשלם קנס. דובר מטעם החברה: "לא מסכימים עם ההאשמות"
מערכת ice | 
ממשל ביידן נגד טיקטוק (צילום shutterstock, freepik, pixabay)
סאגת טיקטוק וממשלת ארצות הברית מחריפה. אמש (שישי) משרד המשפטים האמריקני הגיש תביעה נגד הרשת החברתית, כשהוא מאשים אותה באיסוף נתוניהם של ילדים בניגוד לחוק. לפי התביעה, שפרטיה פורסמו בניו יורק טיימס, פלטפורמת שיתוף הסרטונים הסינית אספה ממשתמשים מתחת לגיל 13 פרטים ללא רשות הוריהם.
התביעה הוגשה לבית משפט פדרלי בדרום קליפורניה, ועל פי ההאשמות החברה אפשרה ביודעין לילדים מתחת לגיל 13 ליצור ולהשתמש בחשבונות בפלטפורמה, ולעתים קרובות התעלמה מבקשות הורים למחוק את חשבונות  ילדיהם. בתביעה נטען כי הפרקטיקות הפרו את חוק הגנת פרטיות ילדים ברשת והסכם מ-2019 בין טיקטוק לממשל הפדרלי.
 
על פי ההסכם, טיקטוק התחייבה טיק טוק להתריע בפני הורים לפני איסוף מידע על ילדיהם ולהסיר סרטונים של משתמשים מתחת לגיל 13. משרד המשפטים מבקש מבית המשפט לקנוס את בייטדאנס, חברת האם הסינית של טיקטוק, בשל הפרות החוק. הממשל מסר כי הגיש את התביעה כדי "להפסיק לאלתר את החדירה המאסיבית לפרטיות ילדים".
 
גם אם טיקטוק תפסיד במשפט או תגיע לפשרה עם משרד המשפטים, היא כנראה תיאלץ לשלם קנס גדול, לפי דייוויד ולאדק, בכיר לשעבר ברשות להגנת הצרכן בנציבות הסחר הפדרלית (FTC). "זה יהיה קנס אזרחי של לא פחות ממיליארד דולר".
אלכס האורק, דובר מטעם טיקטוק, מסר בתגובה: "אנחנו לא מסכימים עם ההאשמות האלה, שרבות מהן מתייחסות לאירועים ולפרקטיקות מן העבר, שאינם מדויקים עובדתית או שטופלו. אנחנו גאים במאמצים שלנו להגן על ילדים, ונמשיך לעדכן ולשפר את הפלטפורמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה