דיגיטל וטק

חשיפה דרמטית: טיקטוק שילמה למיקרוסופט מעל ל-100 מיליון דולר

עסקת הענק נחשפת: במשך קרוב לחמישה חודשים, טיקטוק שילמה למיקרוסופט קרוב ל-100 מיליון דולר על מנת לגשת למודלים בינה מלאכותית של OpenAI. אך כעת, נחשף שזו ניצלה את המצב לרעה ובניגוד למדינות של השתיים השתמשה בטכנולוגיה על מנת לפתח מודל משלה
מערכת ice | 
מיקרוסופט וטיקטוק (צילום shutterstock)
בזמן היא נמצאת תחת זכוכית המגדלת של ממשל ביידן, הרשת החברתית טיקטוק שנמצאת בבעלות התאגיד הסיני ByteDance, ביצע מהלך בעייתי על מיקרוסופט ו-OpenAI.
על פי מידע שנמסר ל-The Information, הכל התחיל בעסקה שנחתמה בין ByteDance למיקרוסופט בחודש מרץ האחרון, בו מיקרוסופט קיבלה מ-ByteDance קרוב ל-20 מיליון דולר בכל חודש בתמורה לגישה למודלים של OpenAI. הסכום הכולל שמיקרוסופט קיבלה מוערך בקרוב ל-100 מיליון דולר והוא מהווה רבע מההכנסות של חטיבת הענן והבינה המלאכותית של מיקרוסופט.
בצל עסקת הענק הזו, הפרט החשוב כאן הוא העבירה החמורה ש-ByteDance, ביצעה בניגוד למדיניות של מיקרוסופט ו-OpenAI. במהלך שנה שעברה, דווח שהתאגיד הסיני שואף לפתח מודל שפה שלו וכדי להגשים את היעד הזה היא עושה שימוש אסור בטכנולוגיה של OpenAI. 
בזמנו, כדי להרגיע את האש נגדה הדובר של ByteDance, אישור בריאיון ל-CNN שהחברה אכן משתמשת בטכנולוגיה של OpenAI, אך לטענתו בניגוד לדיווח השימוש שלה נעשה "במידה מוגבלת מאוד".
הפרקטיקה הזו מהווה הפרה בוטה של תנאי השירות של OpenAI, שאוסרים שימוש במודלים שלה על מנת לפתח מודלים של בינה מלאכותית מתחרים לאלו שלה. ואם אתם חושבים שהסיבה ש-ByteDance, ביצעה את העסקה מול מיקרוסופט זה לחמוק מתנאי השירות אז בוודאי תופתעו לגלות שלמיקרוסופט יש מדיניות דומה. לאחר החשיפה הזו OpenAI, השעתה את החשבון של ByteDance ואף החלה לחקור את הכיוון של הפרת תנאי השירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה