דיגיטל וטק

מהפכת התקשורת בישראל: תשתית הכבלים של HOT ובזק נסגרת

המהלך של משרד התקשורת נועד לייעל את מערך התקשורת ולחסוך בעלויות הכרוכות באחזקת שתי רשתות מקבילות
מערכת ice |  2
מתקפת סייבר על הוט (צילום shutterstock)
משרד התקשורת הישראלי מקדם תוכנית מהפכנית לסגירה הדרגתית של רשת הנחושת הוותיקה, במהלך שצפוי לשנות את פני תשתיות התקשורת במדינה. התוכנית, המכונה "Copper Switch-off", מגיעה בעקבות הפריסה הנרחבת של סיבים אופטיים בישראל, כאשר כ-80% ממשקי הבית כבר נהנים מגישה לטכנולוגיה זו. המהלך נועד לייעל את מערך התקשורת ולחסוך בעלויות הכרוכות באחזקת שתי רשתות מקבילות.
התוכנית מחולקת לשלושה שלבים עיקריים, החל מהפסקת החובה לפרוס תשתית נחושת באזורי בנייה חדשה, דרך ביטול החובה לחבר מנויים חדשים לתשתית נחושת באזורים עם רשת סיבים אופטיים, ועד לבחינת האפשרות לסגירה מוחלטת של רשת הנחושת בכל הארץ עד שנת 2030. מהלך זה מתיישר עם מגמות עולמיות, כאשר מדינות רבות באירופה מתכננות לסגור את רשתות הנחושת שלהן עד אותה שנה.

המעבר לסיבים אופטיים מבטיח שיפור משמעותי באיכות ומהירות התקשורת, אך מעלה גם מספר אתגרים. ביניהם, חשש מעליית מחירים לצרכנים, במיוחד עבור אוכלוסיות מוחלשות או כאלה שאינן זקוקות לאינטרנט מהיר, בעיות גיבוי אנרגטי במקרה של הפסקות חשמל, וצורך בפתרונות לאזורים בהם פריסת הסיבים מוגבלת.
משרד התקשורת מדגיש כי התחרות בין ספקיות האינטרנט צפויה למתן את המחירים, וכי נשקלים פתרונות כמו סוללות גיבוי לשעתיים לפחות במקרה של הפסקת חשמל. היתרונות הצפויים כוללים חיסכון משמעותי בעלויות תחזוקה ואנרגיה, וכן הפחתה דרמטית בכמות התקלות ברשת.
בעוד שהמהלך מבטיח לשפר את איכות התקשורת ולהוביל את ישראל לעידן דיגיטלי מתקדם יותר, האתגר העיקרי יהיה להבטיח שכל שכבות האוכלוסייה ייהנו מיתרונות המהפכה הדיגיטלית הזו, מבלי להשאיר אף אחד מאחור. משרד התקשורת ימשיך לעקוב אחר התהליך ולהתאים את המדיניות בהתאם לצרכים המשתנים של הציבור והתעשייה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ואנחנו האזרחים הקטנים
    יעל 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שהחברות הללו קורעות לנו את הכיס,מה נדרשות לדעת מכל מכבסת המילים היפות הללו?
    סגור
  • הסבר קצר
    כפיר 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקצרה: שעד שנת 2030 תיסגר תשתית הנחושת של בזק והוט. משמעות הדבר היא שקווי טלפון נייח של בזק והטלוויזיה בכבלים של הוט - שניהם יעברו לפעול על גבי תשתית של סיבים אופטיים.
    סגור