דיגיטל וטק

האם אנבידיה תתמוך בהמצאה שתשנה לעד את עולם הקולנוע?

שירות חדש מאפשר לייצר אווטרים ממוחשבים שיודעים לזהות ולהציג רגשות. הדמויות, הנוצרות באמצעות טכנולוגיה בינה מלאכותית, עשויות לשנות את הדרך בה אנו מפיקים ויוצרים סרטוני וידאו. וגם: איך נמנע מהן להפיץ פייק ניוז? 
מערכת ice | 
אנבידיה (צילום shutterstock)
סטארט-אפ בריטי בתמיכת אנבידיה מנסה לטשטש את הגבולות בין דמויות ממוחשבות לאנשים אמתיים. חברת סינתזיה משיקה אווטרים ממוחשבים שיכולים לחקות רגשות אנושיים באמצעות בינה מלאכותית. כך פורסם אתמול (רביעי) ברשת החדשות CNBC. לדברי החברה, מטרת הפיתוח היא להוריד את המחיר של צילום סרטונים. 
החברה שחררה הדגמה בה מוכנס קלט טקסט למערכת המעביר רגשות: "אני שמחה, אני עצובה, אני מתוסכלת". הדמות הממוחשבת מקריאה את הטקסט בטון והבעת פנים האמורה להבהיר את אותו הרגש. על מנת להגיע לתוצאה הזאת, החברה אימנה את התוכנה על ידי צילום שחקנים על גבי מסך ירוק בסטודיו בלונדון. 
 
לדברי החברה, שהוקמה ב-2017, כ-55,000 עסקים וארגונים משתמשים בשירותיה הטכנולוגיים על מנת לייצר סרטונים. הטכנולוגיה משמשת בעיקר לסרטוני הדרכה ומצגות ארגוניות. החברה מצהירה כי היא רוצה להוריד את העלויות היקרות של הפקת סרטונים על ידי הוצאת גורמים מהמשוואה. ללא שחקנים, מצלמה, איפור, ציוד צילום והקלטה - יצנחו עלויות הפקת הסרטונים.
החברה התייחסה לחששות לפיהם הטכנולוגיה שפיתחה תוכל לייצר סרטוני דיפ-פייק ולהפיץ מידע שגוי. לדבריה, משתמשים נדרשים להירשם וכל התוכן שנוצר בשימוש בטכנולוגית הבינה המלאכותית שברשותה עוברים בדיקה חיצונית. בעקבות מערכת הבחירות בארצות הברית ובמדינות נוספות בעולם הגדילה סינתזיה את שירותי האבטחה שלה על מנת למנוע התערבות של גורמים זרים בבחירות.
החברה גם חברה בקואליציה הקוראת לניטור סרטונים הנוצרים באמצעות AI על ידי חותם מוסכם מראש. הפתרון שהם מציעים הוא מעין "חותמת מים" שסרטונים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית יהיו חייבים לפרסם על גבי הסרטון כך שלא ניתן יהיה לטעות שמדובר באדם אמתי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה