תרבות ופנאי

מופעי חנוכה מבוטלים וגם הכרטיסים: מה יקרה לכסף שלכם?

חנוכה של ביטולי מופעים - כל מופעי הענק לחג החנוכה בהשקעה של מיליוני שקלים בוטלו - פסטיגל, נקסט, מותק ועוד…מה יעשו כל רוכשי הכרטיסים? מה יעשו בהפקות הגדולות? ואיך דווקא הקורונה לימדה אותנו להתנהל במהירות. השנה חג החנוכה הולך להראות אחרת לחלוטין מבעבר
מערכת ice | 
מופעי חנוכה מבוטלים (צילום shutterstock, יוטיוב/ פסטיגל)
הפקות חג החנוכה הן מההפקות היקרות ביותר במהלך השנה ומהגדולות והמושקעות ביותר. הפקות שעולות מיליוני שקלים והן סיכום השקעתי למפיקים ורווח גדול לאומנים. אז מה עושים עם כל ההפקות שכבר התחילו חזרות טרום המלחמה.
חג החנוכה 2023 יהיה השנה שונה בתכלית. המלחמה הקשה ותוצאותיה הנוראיות כפו עלינו מציאות אחרת, כזו שמשפיעה על כל אחד ואחת מאיתנו וכיוצא בזה גם על החגים הקרובים.

כדי להבין מה הולך להיות השנה מסבירה הילה קניסטר בר דוד מנכ״לית מועדון צרכנות שלך, בין הגופים הגדולים ביותר במשק אשר רוכש עשרות אלפי כרטיסים לאורך השנה: "חג החנוכה, הידוע גם כחג המופעים הגדול לילדים ונוער, לא יתקיים השנה במתכונתו הרגילה והמוכרת. המופעים הגדולים התבטלו מכורח הנסיבות ואחרים הוקפאו בשל הנחיות פיקוד העורף שלא מאפשרות התכנסות גדולה במקום אחד".
עוד הסבירה: "גם במידה והמלחמה תסתיים בשבועות הקרובים, ההפקות שנעצרו לא יצאו לפועל בשל מורכבותן והכנות נדרשות של מספר חודשים קודם לכן. ההתנהלות המהירה וחוסר הרצון לקחת סיכוניים כלכליים של המפיקים לביטול ו/או הקפאת המופעים, מזכירה מאוד את הלקחים מתקופת הקורונה לעצירת ההוצאות הגדולות".
מופעי החנוכה מוערכים בהשקעה של מיליוני שקלים שעלולים לרדת לטמיון (מרבית חברות ההפקות של חג החנוכה כבר השקיעו כספים רבים בחזרות, הקמות של תפאורה ועוד). משיחות עם מפיקים הפתרון שעולה הוא הקפאת המופע והכנסתו למגירה עד לחנוכה הבא 2024 (כפי שעשו בתקופת הקורונה). 
לסיום הבהירה: "כמנכ״לית מועדון הצרכנות ״שלך״, ראשית, עם היוודא על ביטול המופעים בעקבות המלחמה והנחיות פיקוד העורף פרסמנו בכל המדיות על החזרה של כספי המופעים שחברי המועדון רכשו ולא יתקיימו. בנוסף, אנחנו כמועדון, עם מעל ל - 157,000 בתי אב ואם בישראל, מבצעים התאמות לחג ובודקים על פעילויות חלופיות שיכולות להתקיים במרחב הדיגיטלי והטבות שיכולים לרכוש במחירים סופר שווים שמגיעים עם משלוח עד הבית (ממארזי סופגניות במחירים מסובסדים דרך מארזי משחק ופעילויות למשפחה תחת הנחיות פיקוד העורף)".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה