תרבות ופנאי

ספר התנ"ך העתיק בעולם נמכר במחיר שובר שיאים

ה"קודקס ששון", התנ"ך העברי השלם והקדום ביותר בעולם, נמכר במכירה פומבית של בית המכירות סותבי'ס בניו יורק בסכום עתק של 38.1 מיליון דולר
מערכת ice |  1
קודקס ששון (צילום מוזיאון אנו)
ה"קודקס ששון", התנ"ך העברי השלם והקדום ביותר בעולם, נמכר אתמול (רביעי) במכירה פומבית של בית המכירות סותבי'ס בניו יורק בסכום עתק של 38.1 מיליון דולר. מי שרכש אותו, ובכך הפך את "קודקס ששון" לכתב היד היהודי היקר ביותר שנמכר אי פעם, הוא הדיפלומט ואיש העסקים האמריקני אלפרד מוזס - שקנה אותו עבור מוזיאון "אנו"- מוזיאון העם היהודי בתל־אביב.
התנ"ך העתיק המכונה "קודקס ששון" הוא הגרסה המוקדמת והשלמה ביותר של התנ"ך. הספר בן יותר מ-1,000 שנה, ומתוארך לשלהי המאה ה-9 או לתחילת המאה ה-10 לספירה ומכיל בתוכו את 24 ספרי התנ"ך. 

הכינוי "קודקס ששון" מורכב מהמילים קודקס וששון. קודקס הוא ספר שהועתק ונכרך בצורה המוכרת לנו כיום, דף אחר דף משני צדדיו. ששון על שמו של בעליו דוד סלימאן ששון.
אירינה נבזלין, יו"ר מוזיאון אנו, אמרה: "ההתרגשות עצומה מכך שספר התנ"ך חוזר הביתה למוזיאון 'אנו', המוזיאון היהודי הגדול בעולם והבית הטבעי שלו. ערב חג השבועות, חג מתן תורה, אני שמחה שהתנ"ך חוזר הביתה, לישראל, למקום שבו יהיה זמין לעד לקהל הרחב. הצבתו של תנ"ך ששון במוזיאון העם היהודי משקפת את המקום שהמוזיאון תופס בארץ ובעולם כמוזיאון היסטורי, תרבותי ומגוון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד הוא עשה הדבר הנכון
    ידידיה קטן 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד הוא עשה הדבר הנכון זה מה שהיה צריך לעשות מזמן זה אוצר של כל העם היהודי
    סגור